Nezlomná spotřebitelská důvěra v USA
Důvěra spotřebitelů v USA dosáhla v březnu neočekávaně hodnoty 110,2 bodů, což je o 15,2 bodů více než v únoru, kdy byla důvěra spotřebitelů narušena obavami z podezřelých účetních praktik významných amerických společností (např. Enron, Tyco). Březnová hodnota je vysoce nad očekáváním 49 analytiků dotázaných agenturou Bloomerg (průměrný odhad činil 98 bodů). Průzkum důvěry spotřebitelů byl proveden na vzorku 5000 domácností v období od 1.3. do 18.3. 2002.
I přes vysokou březnovou hodnotu může spotřebitelská důvěra i nadále růst, a to zejména díky stále menšímu počtu propuštěných zaměstnanců, zvyšování výroby a růstu cen akcií. Důvěra spotřebitelů v USA se projevuje především v míře jejich výdajů (spotřeba tvoří 2/3 americké ekonomiky). Např. Wal-Mart Stores, největší světový maloobchodní řetězec, minulý týden oznámil, že maloobchodní tržby v obchodech, které jsou otevřené alespoň rok, pravděpodobně vzrostou tento měsíc o 8 - 10% meziročně. General Motors, největší světový výrobce automobilů, zvýšil produkci v tomto čtvrtletí o 10% meziročně.
Ekonomika rostla ve 4. čtvrtletí tempem 1,4% ročně. Analytici dotázaní agenturou Bloomberg v průměru odhadují, že během prvních 3 měsíců tohoto roku americká ekonomika dosáhne růstu 4,1%. Tento růst je významně podpořen zvýšenou poptávkou spotřebitelů po diskontním zboží.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.05.2024 Nejlepší Samsung v Česku extrémně zlevnil,...
17.05.2024 Česká auta v zahraničí: Úspěchy solidní reputace..
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři