Ladislav Soukup (RSJ Invest, a.s.)
Makroekonomika  |  26.03.2002 16:10:54

Nezlomná spotřebitelská důvěra v USA

Důvěra spotřebitelů v USA dosáhla v březnu neočekávaně hodnoty 110,2 bodů, což je o 15,2 bodů více než v únoru, kdy byla důvěra spotřebitelů narušena obavami z podezřelých účetních praktik významných amerických společností (např. Enron, Tyco). Březnová hodnota je vysoce nad očekáváním 49 analytiků dotázaných agenturou Bloomerg (průměrný odhad činil 98 bodů). Průzkum důvěry spotřebitelů byl proveden na vzorku 5000 domácností v období od 1.3. do 18.3. 2002.

I přes vysokou březnovou hodnotu může spotřebitelská důvěra i nadále růst, a to zejména díky stále menšímu počtu propuštěných zaměstnanců, zvyšování výroby a růstu cen akcií. Důvěra spotřebitelů v USA se projevuje především v míře jejich výdajů (spotřeba tvoří 2/3 americké ekonomiky). Např. Wal-Mart Stores, největší světový maloobchodní řetězec, minulý týden oznámil, že maloobchodní tržby v obchodech, které jsou otevřené alespoň rok, pravděpodobně vzrostou tento měsíc o 8 - 10% meziročně. General Motors, největší světový výrobce automobilů, zvýšil produkci v tomto čtvrtletí o 10% meziročně.

Ekonomika rostla ve 4. čtvrtletí tempem 1,4% ročně. Analytici dotázaní agenturou Bloomberg v průměru odhadují, že během prvních 3 měsíců tohoto roku americká ekonomika dosáhne růstu 4,1%. Tento růst je významně podpořen zvýšenou poptávkou spotřebitelů po diskontním zboží.


info@rsj.cz www.rsj.cz

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste