Mastercard: Skoro polovina Čechů platí na zahraniční dovolené kartou
Nemáte
ještě zakoupenou letošní zahraniční dovolenou? Nevadí, pak možná patříte mezi
jednu pětinu (19 %) Čechů, kteří podle výsledků aktuálního průzkumu MasterIndex[1]
společnosti Mastercard nechávají výběr dovolené na poslední chvíli a spoléhají
na zajímavé nabídky cestovních kanceláří v rámci tzv. last minute. 13 %
respondentů naopak uvedlo, že si vše rezervují hned při první nabídce, tzv.
first minute.
Společnost Mastercard
zjistila, že polovina Čechů (49 %) si dopřeje zahraniční dovolenou alespoň
jednou za tři roky, přičemž čtvrtina jezdí alespoň jednou za rok. 24 %
respondentů nejezdí na zahraniční dovolené nikdy.
Třetina respondentů,
kteří jezdí na zahraniční dovolené, si svoji cestu raději plánuje sama, bez
pomoci cestovní kanceláře nebo agentury.
Skoro polovina (42 %)
lidí bez problému platí v zahraničí kartou. „Je to rychlé, bezpečné a pohodlné, nemusíte chodit do směnárny a poté
řešit, co dělat se zbývající cizí měnou, když se vrátíte zpět do republiky,“
dodává Miroslav Lukeš, generální ředitel
Mastercard pro ČR, SR a Rakousko, „je to příjemné i ve chvíli, kdy při svých
cestách navštívíte více zemí, třeba jedete autem do Chorvatska a chcete si po
cestě něco nakoupit v Rakousku či Slovinsku.“ Ochota platit
v zahraničí kartou roste se vzděláním a příjmem. Další možností, jak se
vyhnout frontám ve směnárnách, je výběr místní měny z bankomatů přímo
v cílové destinaci, čehož využívá zhruba třetina (31 %) dotázaných.
A kde Češi platí
v zahraničí kartou nejčastěji? V obchodech (83 %), na čerpacích
stanicích (60 %), v restauracích (50 %), v mýtných branách a za
dálniční známky (32 %) či při vstupech do muzeí, na výstavy a sportoviště (24
%). „Za drobnější nákupy na ulici,
například za pohledy či zmrzlinu, platí kartou v zahraničí zatím jen
5 procent Čechů. Je to do jisté míry ale dáno i tím, že ne všechny oblíbené
prázdninové destinace tuto možnost nabízejí. Zatímco ve Skandinávii si bez
problému koupíte kartou třeba noviny ve stánku, v jižní Evropě to zatím
takovým zvykem není,“ vysvětluje Miroslav
Lukeš. Jednotlivé destinace se neustále snaží vymýšlet pro svoje
návštěvníky novinky tak, aby byl jejich pobyt ještě příjemnější a pohodlnější.
Chorvatsko například připravilo kampaň se čtyřmi klíčovými prodejci
v oblasti potravin, sportovního zboží, cestování a módy. Cestovatel si
stáhne na webu voucher na 10% slevu a tu pak může v partnerských
prodejnách uplatnit při platbě kartou Mastercard.
Více informací
k možnosti získat slevu při nákupech v Chorvatsku naleznete zde: http://www.mastercard.com/cz/leto-v-chorvatsku/index.html
[1]
MasterIndex – realizováno agenturou g82 pro společnost Mastercard na vzorku
1 001 respondenta, kteří odpovídají demografickému složení obyvatel České
republiky. Respondenti byli ve věku 18 – 69 let, metoda dotazování CAWI.
Více informací na: www.mastercard.com
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz