Alibaba Group: Walmart jako měřítko úspěchu
Alibaba Group, gigant v oblasti internetového obchodu, vykázal v posledním kalendářním čtvrtletí roku 2015 neočekávanou dynamiku růstu. Neočekávanou z titulu rostoucí konkurence a zejména zpomalení čínské ekonomiky.
Tyto dva negativní faktory byly plně zastíněny fenoménem posledního čtvrtletí pro sektor obchodu – Vánocemi a také čínským „Golden week“ s počátkem v říjnu loňského roku.
Alibaba – sen o největším maloobchodním řetězci na světě
Do letošního roku má Alibaba ještě pozitivnější výhled, když 21. března uvedla, že na konci svého fiskálního roku, končícího v březnu 2016, se stane největším maloobchodním řetězcem na světě.
“Chceme být větší než Wal-mart”, prohlásil Jack Ma, zakladatel Alibala Group, už v roce 2014 kdy společnost vstupovala na burzu.
Neustále rostoucí hodnota prodaného zboží
Gross merchandise volume (GMV), vyjadřující hodnotu všech prodaných produktů internetového obchodu uskutečněných na online platformách Alibaba Group, vzrostlo v loňském roce meziročně o 30 % na téměř 3 biliony yuanů.
Alibaba Group se v loňském roce dotáhla na řetězec Walmart, to se týče dosaženého objemu prodejů, měřeného v GMV. Vhodnost srovnání GMV a čistých prodejů vyplývá z charakteru příjmů Alibaba, které vypovídají pouze o sumě komisí uskutečněných obchodů.
Walmart ke konci fiskálního roku 2015 zveřejnil výsledky čistých prodejů ve výši 482,12 miliard dolarů, což je ekvivalent přibližně 3,1 bilionů yuanů*.
Alibaba – srdce nové čínské ekonomiky
V roce 2012 dosáhla Alibaba Group na objemy prodejů (GMV) v hodnotě necelého 1 bilionu yaunů. Za poslední 3 roky tedy tento ukazatel vzrostl o více než 200 %.
Svůj úspěch si Alibaba zdůvodňuje růstem domácí spotřeby, který je příčinou nárůstu reálných mezd v Číně. Pro letošní rok se předpokládá 6,2% tempo růstu reálných mezd, což je nejvyšší meziroční změna celosvětově.
Nejen mzdy, ale také počet nových pracovních míst v sektoru služeb roste. Ten je označován za novou ekonomiku, jejímž je Alibaba středem. Důležitá je také transformace čínské ekonomiky z exportní na spotřební.
Výhody čínského trhu
Rostoucí trend společnosti Alibaba je způsobený překonáním čínského milníku. Alibaba zázračně roste díky své dostupnosti ale i vlastnostem čínského trhu, mezi něž patří především jeho velikost, rostoucí podíl střední třídy, růst spotřeby (předpokládá se, že spotřebitelské výdaje porostou v průměru 5,2% tempem) či více online zákazníků.
Autor: Sven Subotič, Karolína Barotová | www.aurainvest.cz
Tato zpráva není investičním doporučením. Aura Invest Group s.r.o., vázaný zástupce společnosti Colosseum, a.s., obchodníka s cennými papíry.
*kurz USD/CNY 6,4755 z 15. dubna 2016
** Studie –Demand Institute
Aura Invest Group je vázaným zástupcem obchodníka s cennými papíry
Colosseum, a.s. Na českém trhu nabízí profesionální služby obhospodařování
majetku na individuálních investičních účtech AURA INVEST Aktivní správa a AURA
INVEST Chytré portfolio. Spojte své síly se silnými partnery a svěřte své
finance pokročilému obhospodařování majetku.
Více informací či nezávaznou schůzku si sjednejte na www.aurainvest.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz