(Kurzy.cz)
Komentáře k maloobchodu - domácnosti se nebojí utrácet
České domácnosti se nebály utrácet ani v úvodu posledního kvartálu roku. Klesající ceny u řady výrobků, zkracující se řady nezaměstnaných a vysoká důvěra v ekonomiku nadále patřily mezi hlavní faktory silně rostoucího maloobchodu.
V porovnání se zářím mírně zrychlil meziroční růst tržeb jak prodejcům aut, tak prodejcům mimo tento segment. Prodej aut si nadále udržel nejvyšší dynamiku, zájem spotřebitelů však v porovnání s předchozími dvěma měsíci posílil i o nepotravinářské zboží. Největší skok v dynamice pak zaznamenaly tržby za oděv a obuv, které meziročně poskočily o víc jak desetinu. Na druhé straně mírně polevily nákupy přes internet, které po dlouhých letech, i když jen těsně, nedosáhly na dvouciferný růst. Podmínky v české ekonomice dávají dobrý předpoklad k tomu, že nákupní apetit domácnosti v nadcházejícím období jen tak neopustí. Spotřebitelská poptávka by tak měla být i nadále jedním z klíčových motorů růstu české ekonomiky.
Patrik Rožumberský
Ekonom
Economic Research
UniCredit Bank Czech Republic and
Slovakia, a.s.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz