Nejslabší výsledek českého maloobchodu v letošním roce
Docela překvapivě pomalu rostly tržby maloobchodu v srpnu. Meziročně jen o 4,4 %, bez započítání motoristického segmentu jen o 3,3 %. Na to, jak se rostou prodeje aut, zlepšuje se kupní síla obyvatelstva díky nízké nezaměstnanosti, reálnému růstu mezd i pokračujícímu zlevňování spotřebního zboží to rozhodně není nijak oslnivý výsledek.
Na druhou stranu, pokud jde o nový trend, tak se maloobchod alespoň dostává po extrémně rychlém růstu v prvním pololetí k udržitelnému růstu.
A kde konkrétně spotřebitelé v srpnu omezili svoje nákupy? Především méně se nakupovalo oblečení a boty, naproti tomu počítače a jim podobné výrobky jsou díky klesajícím cenám pro spotřebitele stále neodolatelné. Zatímco v nemilost upadá stánkový prodej, boom internetového nakupování rozhodně nekončí.
Ačkoliv spotřebitelská poptávka si i nadále udržuje solidní tempo, stále to nestačí na vznik inflace. Navíc v době, kdy spotřební zboží a zvláště pak elektronika zlevňuje celosvětově, se prostor pro inflaci vytváří jen s velkými obtížemi.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři