(Kurzy.cz)
Tržby Googlu ve 2Q překonaly odhady díky robustní poptávce po reklamě
Počet prokliků na reklamy na YouTube, vyhledávání a dalších stránkách populárního vyhledávače stouply ve 2Q o 33%.
Průměrné ceny klasických reklamních spotů ve 2Q poklesly o 6%. Chytré mobilní telefony tlačí cenu reklamy dolů, protože stále více uživatelů obchází vyhledávací služby Googlu přechodem přes konkrétní aplikace. Odhaduje se, že do roku 2016 poklesne podíl vyhledávání přes Google z 83% v roce 2012 na cca 64%.
Pokles cen byl ve 2Q v meziročním srovnání pomalejší než v 1Q, kdy ceny poklesly o 9%. Ceny na smartphonech byly o 57% nižší než u klasických stolních zařízení.
Provozní náklady Googlu ve 2Q stouply 25% na 5,58 mld. USD. Firma přijala v průběhu kvartálu 2000 nových zaměstnanců, což zvýšilo celkový stav na 52 000. Kapitálové výdaje rostly o 300 mil. na 2,65 mld. USD.
Akcie Googlu na výsledky reagovaly v poobchodní fázi dne růstem o cca 3%.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz