Německo - index spotřebitelské důvěry stoupl na 8,5 bodu, nejvýše od ledna 2007
Němečtí spotřebitelé se i v březnu chystají řádně provětrat své peněženky. Alespoň tak naznačuje spotřebitelská důvěra, která v Německu vzrostla na 8,5 bodu z 8,3, což je nejvyšší hodnota od ledna 2007. Zatímco německá míra nezaměstnanosti se již několik let plácá mírně pod 7%, pokračující růst optimismu německých domácností v letošním roce souvisí kromě jiného (prostředí nízkých úrokových sazeb) s očekáváným výrazným nárůstem nominálních mezd (o přibližně 3 %). Německá ekonomika by letos měla zvýšit své tempo růstu na přibližně 2%, přičemž soukromá spotřeba by letos mohla zaujmout roli jejího největšího tahouna a zastínit tak (i v důsledku růstu dovozů) tradičně silný zahraniční obchod.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz