Amazon, jakožto internetový prodejce, shromažďuje velké množství informací o svých zákaznících. S pomocí těchto informací, jak vyplývá z jejich nového patentu, chce predikovat, kdo si bude objednávat jaké zboží a z jaké oblasti ještě před vytvořením objednávky zákazníkem a zboží také odeslat. Bezesporu se jedná o další odvážný nápad této společnosti, která inovacemi a velkými plány v poslední době rozhodně nešetří. Pro vyhodnocování mají být využívána taková data, jako vyhledávání zboží na webu, předchozí nákupy, obsahy košíků i doba, po kterou prohlížející podrží kurzor myši na jednotlivých položkách.
Amazon se doposud snažil dobu doručení zásilky zkracovat především výstavbou nových lokálních skladů. Podle nového patentu by však zboží mělo být odesíláno na konkrétní adresy například bytových komplexů bez vyplněného příjemce přímo, přičemž příjemce by mohl být doplněn později podle vytvořené objednávky. Jak bude nebo nebude nový způsob doručování nebo spíše zasílání zboží fungovat a zda-li se ujme, ukáže pravděpodobně až ostrý provoz. Hlavním důvodem tohoto kroku je podle samotné společnosti snaha odlákat více zákazníků kamenným prodejnám. V jejich konkurenci se cítí znevýhodněna právě prodlevou mezi objednáním a dodáním, díky které si nákup u online obchodníka může zákazník rozmyslet.
Amazon také nedávno ohlásil své plány na doručování zásilek přímo ze skladů pomocí bezpilotních letounů.
Michal Novotný
Společnost GRANT CAPITAL se specializuje na zprostředkování obchodů s akciemi na burzách v ČR, Evropě a USA. Pro více informací navštivte www.grantcapital.cz