Evropské prodeje nových aut v prosinci rostly o 13%- Za celý rok 2013 pokles o 1,7%
Nejlépe si v prosinci vedl automobilový trh v Holandsku s růstem o 115%, o 35,8% si polepšilo Portugalsko a o 33% Dánsko.
Propad o 32,9% zaznamenalo Irsko, o 16,8% Luxembursko a o 7,7% Finsko.
Naopak největší propady zaznamenal Kypr '-35,2% na 7 102), Holandsko (-17% na 417 036) a Rumunsko (-13,1% na 57 710).
Prodeje v Německu poklesly meziročně o 4,2% na 2,95 miliónu vozů, v ČR pak o 5,3% na 164 736 vozů.
Pro rok 2014 sami výrobci i tržní analytici odhadují mírné oživení poptávky.
V jednotlivých značkách si pozici No.1 dále potvrdil německý koncern VW, který zvedl prosincové prodeje o 22,4% na 225 986 vozů. Za celý rok 2013 si pak pohoršil o 0,6% na 2,957 miliónu vozů. Podíl VW na trhu se zvýšil z 24,7 na 25%.
Prodeje Škody Auto v prosinci rostly o 24% respektive o 4,2% za celá rok. Škoda byla spolu se Seatem jedinými koncernovými značkami s celoročním růstem prodejů.
Evropskou tržní dvojku jen těsně uhájil francouzský PSA s poklesem tržního podílu z 11,9 na 11,1% při celoročním propadu prodejů o 8,4%. V prosinci prodeje rostly o 8,6%.
Bronz si vybojoval v těsním závěsu opět francouzský Renault s růstem tržního podílu za celý rok z 8,6 na 9,1% při celoročním růstu prodejů o 4,4%. Prosinec přinesl růst o 30,3%, což byl třetí nejvyšší růst ze všech značek. zA zlepšením stojí především úspěch dceřiné Dacie s prosincovým růstem o více jak 48% a růstem za celý rok o 23,3%.
Americký koncern GM v prosinci zvedl prodeje o 13,2%. Za celý rok pak hlásí pokles o 4,3% a mírný pokles tržního podílu z 8,2 na 8%.
Ford v prosinci rostl o 21,1% a za celý rok pak poklesl o 3,2% při růstu tržního podílu ze 7,5 na 7,4%.
FIAT v prosinci zaznamenal růst prodejů o 2,3%. Za celý rok 2013 pak pokles o 7,1%, tržní podíl se snížil ze 6,5 na 6,1%.
Z japonských značek si nejlépe vedlo Mitsubishi s prosincovým skokem o 115%. Celoročně tato automobilka zvedla své prodeje o 4,3% při stagnaci tržního podílu na 0,6%.
Suzuki za prosinec zvedlo prodeje o více jak 30%, Mazda o 20% a Toyota o 11,5%. Tržní podíly japonských značek se vesměs mírně zvyšovaly.
Z prémiových značek se v prosinci i v celoročním srovnání vedl nejlépe Jaguar Land Roveru s růstem prodejů o 7,5 respektive 9,7% za celý rok. Audi sice zaznamenalo v prosinci růst o 16,8%, lae za celý rok to byl pokles o 1,4%.
BMW za prosinec snížilo jako jedna z mála značek své prodeje o 6,2%, za celý rok pak ale ztratilo pouze 0,8%. Hlavní konkurent v podobě Daimleru pak v prosinci klesl o 1,7% při celoročním růstu o 4%.

Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Investiční zlato - prodej zlata
- ČEZ Prodej, a. s. - cena elektřiny, ceník elektřiny 2020
- Příspěvek na auto
- Plánovač tras autem
- Investiční stříbro - Prodej stříbra
- Nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb.
- Nový stavební zákon
- 2025 - Rok 2025. Co nového bude v roce 2025 ve financích?
- ČR - prodeje aut v září rostly o 13 respektive 19%, prodeje ojetin meziročně nižší
- ACEA: Evropské prodeje aut v prosinci poklesly o 5,8%, za celý rok 2011 pokles o 1,7%
- Xiaomi v 1Q s růstem tržeb o 13,6%, č. zisk rostl o 10,6%, prodeje smartphonů rostly o 4,7%. Firma registruje celkem silné oživování poptávky
- US - prosincové prodeje nových aut patrně rostly, první roční růst sektoru od r.2005
Prezentace
03.03.2025 Xiaomi má úžasný fotomobil. Ti nejrychlejší…
27.02.2025 Ferratum: Banka budoucnosti v tvém mobilu?
24.02.2025 České firmy stále častěji místo banky…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Pohonné hmoty pod 35 Kč za litr? Díky Trumpovi možná již brzy!
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Spojení Kim Kardashian a Nike: klesající akcie společnosti reagovaly růstem
Mgr. Timur Barotov, BHS
Investiční mistři odkryli své tahy: Kde teď sází Buffett a další legendy?
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Zlatý býk je k nezastavení: Zlato překonalo hranici 2 900 USD
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v únoru snižuje úrokové sazby, ale s jejich dalším poklesem bude velmi opatrná
Charu Chanana, Saxo Bank
Scénář obchodní války 2.0: Co to znamená pro vaše portfolio?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Vojtěch Šanca, Delta Green
Miren Memiševič, Skupina Klik.cz
Marek Pokorný, Portu
Týden v české ekonomice: Potraviny zlevňují a nízká nezaměstnanost
Alena Kastnerová, Direct Family
Jaroslav Rada, Česká síť
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz