(Kurzy.cz)
Apple ztrácí podíl na čínském trhu tabletů ve prospěch silně rozdrobené konkurence
IPadu od americké firmy ve 2Q patřilo cca 28% trhu tabletů v nejlidnatější zemi světa. Před rokem to ovšem bylo 49%. Podíl Samsungu stoupl na 11%, Lenovu patří 8% trhu. Více jak polovinu trhu pak obsadilo množství menších značek jejichž jednotlivý tržní podíl dosahuje pouze úrovně 1%. Patří mezi ně například značky ZTE, Microsoft, Huawei, Ramon, Teclast, Acer, Asustek a další.Před rokem jejich souhrnný tržní podíl dosahoval úrovně 36%.
Menším výrobcům nahrává do karet kromě ceny především neschopnost Applu přicházet na trh s aktualizovanými novinkami.
Prodeje iPadů sice ve 2Q v Číně rostly o 28% na 1,48 miliónu přístrojů, ale růst konkurenčního Samsungu byl například čtyřnásobný na 571 000 přístrojů, prodeje Lenova se zvedly o 100% na 413 000.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz