CME - výtah z konferenčního hovoru: Brzy bude prodáno 50% prostoru za nové vyšší ceny
CME letos zvýšila ceny reklamy v ČR o dvouciferné procento a na ostatních trzích jednociferným tempem. Management očekává, že bude mít brzy prodáno 50% reklamního času na tento rok za nové ceny. To je méně než vloni a vyšší ceny budou zatím převáženy efektem menšího prodaného reklamního času (tj. nižšího zájmu inzerentů). Výsledky by tak měly být v 1. polovině roku slabé. Management věří, že dominantní tržní podíl televizí CME v dlouhém období přiměje inzerenty k přijetí vyšších cen.
CME začala s restrukturalizačním programem, který by měl výrobu více orientovat na jednotlivé země a přinést úsporu nákladů. Náklady restrukturalizace by měly letos dosáhnout 15 – 25 mil. USD, a od příštího roku by měly přinést roční úsporu kolem 25 mil. USD na nákladech.
Management neposkytl výhled na volné cash flow, ale uvedl, že dosáhnout kladného výsledku bude letos obtížné.
Letos firma neočekává růst televizních reklamních výdajů vzhledem ke slabému vývoji HDP a spotřeby. Loni klesly televizní reklamní výdaje na trzích CME v prům. o 6 % v lokálních měnách.
Případný prodej aktiv by se týkal pouze okrajových činností, ne televizí. Vyznění konferenčního hovoru považujeme za neutrální až mírně negativní vzhledem k indikaci slabé první poloviny roku.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz