Mezi ojetými vozy kraluje stříbrný kombík s motorem na naftu
PRAHA (MEDIAFAX) - Zákazníci českých autobazarů nejvíce kupují zánovní stříbrné kombi s dieselovým motorem. Pokud sáhnou po komfortní výbavě, zvolí si metalízu, klimatizaci a xenonové světlomety, jak vyplývá z analýzy prodaných ojetých vozů AAA Auto Index za posledních pět let.
V posledních letech si oblibu mezi kupujícími raketově získává také zabudovaná navigace, z bezpečnostní výbavy zákazníci preferují více než dva airbagy, podíl ABS na prodaných ojetých vozech je nadpoloviční.
"Prodáváme desítky tisíc aut ročně. Naše statistika proto věrně zrcadlí typické preference zákazníků v České republice. Z aktuálních údajů nám vyplynulo, že čeští zákazníci jdou takříkajíc za klasikou. Stříbrné dieselové kombi s výkonem mezi 50 a 100 kW je nejoblíbenější auto v autobazarech," uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.
Z analýzy vyplývá, že Češi se rozhodně přiklánějí k dieselovým motorům. Za posledních pět let dominoval benzinový pohon u motoristů pouze v roce 2008, tehdy takovým vozům patřilo 68 procent prodejů. Hned o rok později došlo na prudký pokles obliby benzinových motorů. Experti z AAA Auto se domnívají, že důvodem může být mizivý rozdíl mezi cenou nafty a benzinu. Podíl LPG pohonů je z hlediska počtu prodaných ojetin sice malý, ale platí, že LPG je mezi alternativními pohony nejoblíbenější.
Mezi karoseriemi si kombi udržuje velmi dobrou úroveň už od roku 2008. "Nůžky mezi sedany a kombíky se i nadále rozevírají. Svědčí to o tom, že zákazníci mnohem více zkoumají užitkovou hodnotu vozu pro rodinu. Rovněž již dávno neplatí, že druhé auto v rodině je spíše malý vůz. To se na statistice prodeje vozů kombi rovněž podepisuje," vysvětlila Topolová.
V posledních čtyřech letech začali zákazníci preferovat novější ojeté vozy, průzkum ukázal, že zájem je především o automobily do pěti let stáří. "Evidujeme trvale vyšší zájem o zánovní vozy, to se týká i firemní klientely. Vysvětlujeme si to změnou ekonomického klimatu od roku 2008. Nicméně trh vozů starších pěti let také vykazuje trvalé přírůstky," dodala Topolová.
AAA Auto Index je statistika nejprodávanější výbavy u ojetých vozů. Vznikla na vzorku 148 321 prodaných ojetých aut z portfolia AAA Auto v letech 2008 až 2012. Společnost AAA Auto bude tuto praktickou analýzu vydávat pravidelně a chce tím odborníkům i zákazníkům ulehčit celkovou orientaci na trhu ojetin a také poukázat na trendy a preference motoristů v oblasti výbavy aut.
Katerina Surmanová, surmanova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.11.2024 Nejlepší chytré hodinky na světě jsou Samsung.
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Zmatek na ropném trhu. Jak se promítne do cen pohonných hmot?
Ali Daylami, BITmarkets
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Elektrické návěsy od Range Energy: Klíč k udržitelnější kamionové dopravě?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory