Ernst & Young: Češi nejsou spokojeni s pobočkami bank, přesouvají se na internet
PRAHA (MEDIAFAX) - Čeští klienti opouštějí tradiční komunikační nástroje bank, pro informace o produktech neradi chodí do poboček, ale spíše je získávají od přátel, ze sociálních sítí nebo srovnávacích internetových portálů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ernst & Young, který firma zveřejnila ve středu.
Svůj bankovní účet ovládá raději přes internet než návštěvou pobočky 78 procent klientů v ČR. Průzkum současně ukázal, že klienti v západní Evropě on-line aplikace v takové míře nevyužívají.
"Finanční gramotnost běžných bankovních klientů je v Česku sice stále poměrně nízká, ale funguje zde dobře osobní doporučení. Češi při rozhodování o bankovních službách dají na radu rodiny a přátel. Stále významnější roli hrají u českých klientů také sociální sítě, diskusní fóra a srovnávací internetové portály," nastínil Pavel Riegger, partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti Ernst & Young.
Průzkum ukázal, že při zvažování, jakou banku či bankovní produkt zvolit, upřednostňuje 67 procent Čechů informace získané od rodiny a přátel nebo na srovnávacích internetových portálech. Srovnávací portály ve spojení se sociální sítí a diskusními fóry používá 48 procent respondentů z České republiky, zatímco celosvětově činí průměr 37 procent. Jednoznačně nejmenší vliv, alespoň podle názoru respondentů, mají při rozhodování reklamy.
Znatelný je rozdíl ve využití sociálních sítí, diskusních fór a srovnávacích portálů mezi západní a východní Evropou, přičemž je to právě střední a východní Evropa, kde jsou tato média využívána výrazně více. Podobný trend jako východní Evropa má i Indie a Saudská Arábie.
"Klienti se při výběru nejoptimálnějšího finančního produktu nebo služby už zdaleka neradí jen se svou bankou, ale informace získávají i ze srovnávacích portálů. Tento fenomén, před pěti lety ještě prakticky neznámý, je dnes využíván častěji než bankovní poradci. Podlehli mu i Češi," přiblížil Riegger. "Z průzkumu jasně vyplývá, že banky mohou získat velmi cennou zpětnou vazbu o úrovni svých služeb právě sledováním těchto sítí a komentářů klientů na různých fórech a srovnávacích webech. Význam těchto sociálních médií tedy pro banky nepochybně dále roste," doplnil.
Libor Popela, popela@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
21.06.2024 Ceny nových iPhonů letí dolů. Teď jsou v…
21.06.2024 Investujte a vybudujte si dodatečný příjem…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Apple se stává první značkou s celosvětovou hodnotou 1 bilion dolarů
Petr Lajsek, Purple Trading
Nejlepší okamžik na tankování? Připlatíme si v létě za benzín i naftu?
Štěpán Křeček, BHS
Ceny v zemědělství dál klesají. Data z České republiky vévodí evropským statistikám
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Miroslav Novák, AKCENTA
Domácí ekonomika v 1. čtvrtletí vzrostla, ale čekala se trochu lepší čísla
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Josef Pavelec, Dálnička.cz
Richard Bechník, Swiss Life Select
Marek Pokorný, Portu