(Kurzy.cz)
Globální reklamní růst pokračuje. Slabost Evropy kompenzují ostatní trhy
Světový reklamní trh podle mediální agentury ZenithOptimedia roste stále rychleji, v letošním roce se mají globální reklamní investice zvýšit o 4,8 %. Za tímto růstem stojí několik nadnárodních společností, které se rozhodly investovat do budování značky a zvýšení podílu na trhu. Podle předpovědi agentury ZenithOptimedia se růst reklamních investic v Evropě lehce zpomalí, toto zpomalení však vykompenzují země Latinské Ameriky, Asie a Tichomoří.
Důvěra v evropskou ekonomiku je v krátkodobém horizontu nižší, a proto ZenithOptimedia předpokládá oproti předchozí predikci zpomalení růstu v západní Evropě na 1,5 %, ve střední a východní Evropě na 6,5 %. Oproti tomu Asie a Tichomoří porostou o 7,4 %, nejsilněji rostoucím regionem bude Latinská Amerika, kde se očekává růst ve výši 9,2 %. Optimisticky vypadá výhled na nejbližší dva roky, kdy by se měly globální reklamní investice zvednout o 8 až 10 %.
Za povšimnutí stojí, že do roku 2014 bude 60 % všech reklamních výdajů pocházet z rozvíjejících se trhů, 33% se na tomto růstu budou podílet jen čtyři země: Brazílie, Rusko, Indie a Čína.
Explozivní nárůst reklamy na sociálních sítích
Internet je dle očekávání nejdynamičtěji se rozvíjejícím reklamním médiem. Do roku 2014 by měla internetová reklama tvořit celosvětově 22,1 %, na šesti nejrozvinutějších trzích (Kanada, Čína, Norsko, Jižní Korea, Švédsko a UK) dokonce překročí 30% hranici. Stále využívanější budou nové formáty, mezi které patří reklama na sociálních sítích a on-line videa (předpokládá se až 21% nárůst zobrazení), až 15% roční růst se dá předpokládat také u placeného vyhledávání.
Zdroj dat: ZenithOptimedia
Tomáš Iľko
Senior PR Consultant, Double-U.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz