Organizace Acta non verba obvinila senátorku Vrecionovou z korupce
PRAHA (MEDIAFAX) - Kvůli návrhu senátorky Veroniky Vrecionové (ODS) by nemusely zmizet billboardy od hlavních městských okruhů. Senátorka se dříve o dopravu nezajímala, nejspíš za změnou stojí korupce, řekl ve čtvrtek Vojtěch Razima, ředitel obecně prospěšné organizace Acta non verba (ANV).
"Nemáme pochybnosti o tom, že paní senátorka prosadila svůj názor za značné podpory lobbistů. Je nám krajně podezřelé, že naprosto neznámá senátorka, které se dopravou nikdy nezbývala, má najednou tak vážný zájem o záchranu billboardů. Nedovedeme si to vysvětlit jinak než korupcí," uvedl Razima s tím, že se někteří senátoři netají, že na ně působili "billboardaři".
Senát schválil mírnější návrh, než původně navrhovala Poslanecká sněmovna. Podle znění, které posvětili poslanci, by musely reklamní poutače zmizet do pěti let nejen od rychlostních silnic a dálnic, ale také od silnic II.a III. třídy a místních komunikací. A s tím právě ANV nesouhlasí, riziko pro řidiče je podle nich i na této úrovni dopravní infrastruktury. "Do kategorie místní komunikace totiž nepatří jen městské ulice či pěší zóny, ale i hlavní čtyřproudé výpadovky a okruhy. V Praze se to týká například Městského okruhu, magistrály, Strakonické, Rozvadovské spojky či Vysočanské radiály," dodal Razima.
Podle vládního návrhu by billboardy zmizely ze silnic ve městech, které nevedou zastaveným územím. "Verze schválená Senátem od městských tahů nevyžene ani jeden poutač," podotknul ředitel.
"Přísnější návrh zákona vzešel z pléna Poslanecké sněmovny. Nikdo si toho nevšimnul," řekla dříve agentuře Mediafax senátorka Vrecionová. Města by tak podle ní mohla přijít o miliony, které představují zisk za pronájem reklamních nosičů. Hlavní město Praha by podle analýzy přišla o zhruba 50 milionů korun ročně. Právě před výpadkem příjmů do obecních pokladen Vrecionová varuje.
"Nezbývá než doufat, že se billboardovým lobbistům nepodaří po senátorech zmasírovat i poslance, a zákaz billboardů bude schválen v původní přísnější variantě. Česká města by si to po dvaceti letech reklamního bujení zasloužila," poznamenal Štěpán Fiala ze serveru Nechceme billboardy.
Poslanci schválili novelu zákona o pozemních komunikacích na začátku února. Zákon omezí velkoplošné reklamní poutače do pěti let na českých silnicích a dálnicích. Počítá ale s tím, že by reklamu mohly provozovat firmy, které propagují motoristické výrobky, jako jsou benzinky, restaurace, servisy a ubytovací zařízení u silnic.
Jan Drahorád, Denisa Šindlerová, drahorad@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz