Škoda Auto loni prodala nejvíce Octavií, nejvyšší nárůst prodeje zaznamenal Yeti
MLADÁ BOLESLAV (MEDIAFAX) - Mladoboleslavská Škoda Auto v roce 2011 prodala celkem 372 900 vozů modelu Octavia, meziročně o 16,9 procenta více, nejvyšší nárůst prodeje zaznamenal Yeti, a to 33,7 procenta (70 300 kusů). V úterý o tom informoval mluvčí automobilky Jozef Baláž.
Po Octavii druhým nejžádanějším modelem byla Fabia (266 800 vozů, +16,5 procenta), dále Superb (116 700 vozů, +18,1 procenta). U modelu Roomster se loni prodalo 36 000 kusů (+11,4 procenta). Modelu Rapid se v Indii prodalo 1700 kusů, modelu Citigo v tuzemsku více než 500 kusů.
Celosvětové prodeje automobilky vzrostly v roce 2011 o 15,3 procenta na 879 200 vozů. Počet dodávek zákazníkům tak v roce 2011 vzrostl o plných 116 600 vozů. To představuje zvýšení podílu české značky na světovém trhu na 1,4 procenta (v roce 2010 necelých 1,3 procenta). Prodeje značky vzrostly zejména v Číně, Indii a v Rusku. Na mnoha dalších evropských i mimoevropských trzích dosáhla největší česká automobilka nových ročních rekordů.
České automobilce se v roce 2011 také podařilo ve všech regionech zvýšit počet dodávek zákazníkům. Ve střední a východní Evropě například vzrostl počet dodávek zákazníkům za celý rok 2011 na 231 600 vozů (2010: 194.800; +18,9 procenta) a asijsko-pacifickém regionu na 256 100 vozů (2010: 203.300; +26,0 procenta).
"Škoda prodala v roce 2011 více vozů než kdykoli předtím," řekl Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda pro oblast prodeje a marketingu. "Zlepšili jsme se ve všech regionech a úspěšně jsme posílili naši pozici na všech trzích," doplnil.
Z pohledu celého roku 2011 automobilka dosáhla nového rekordu například v Rusku. Se 74 100 vozy tam prodala o 62,5 procenta více vozů než v roce 2010 (45 600). V Číně byly prodejní výsledky nadále na vzestupu, za rok 2011 vzrostly o 21,9 procenta na 220 100 vozů.
Model Rapid, který byl v listopadu představen v Indii, zaznamenal dobrý start prodeje a byl v této zemi dokonce zvolen i rodinným automobilem roku. Škoda na indickém trhu v roce 2011 zvýšila svůj odbyt o 49,9 procenta a prodala více než 30 000 vozů.
Česká automobilka dále investuje do nových modelů, značek a kapacit. Do poloviny roku 2012 rozšíří například hlavní závod v Mladé Boleslavi. Po ukončení výstavby je zde plánována výroba třetího modelu, a to současně s výrobou Octavií a Fabií. Současně vzroste výrobní kapacita pro model Octavia v tomto závodě z 800 na 1200 vozů denně. Ve Vrchlabí se bude od konce roku 2012 vyrábět přímo řazená převodovka (DSG) pro celý koncern, tedy pro značky Škoda, Volkswagen, Seat a Audi. V ruské automobilce GAZ v Nižním Novgorodu bude Volkswagen Group Rusko ve spolupráci s ruským partnerem vyrábět i model Škoda Yeti. A oba čínské společné podniky koncernu Volkswagen budou do roku 2016 investovat 14 miliard euro (asi 361 mld. Kč) do nových závodů a produktů. Dosud se v Číně vyrábí modely Octavia, Fabia a Superb. V roce 2013 k nim přibude i Yeti.
Libor Popela, popela@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz