Spotřebitelská důvěra Německa bude v září v útlumu, GfK
Spotřebitelská důvěra Německa bude v září pravděpodobně v útlumu, uvedl nejnovější průzkum 2000 německých domácností. Domácnosti nejvíce znepokojuje prohlubující se dluhová krize a obavy z návratu recese. Společnost GfK předpokládá zhoršení indexu spotřebitelské nálady na 5,2 bodů, z revidované úrovně 5,3 v srpnu. Výsledek předčil negativní očekávání na úrovni 5,1 bodů.
Dva komponenty indexu v srpnu oslabily. Velmi výrazně ukazatel ekonomická očekávání o 31,2 na 13,4 bodů. O měsíc dříve rovněž poklesl o 5,7 na 44,6 bodů a ve stejném období loňského roku se pohyboval na úrovni 46,6 bodů. Němci se obávají zpomalení růstu domácí ekonomiky a pokles exportní poptávky. Výhled potvrdil průzkum podnikatelské důvěry i odhad růstu HDP ve druhém čtvrtletí.
V důsledku poklesu ekonomického očekávání oslabil index budoucí příjmy o 7 na 27,6 bodů a následoval pokles o 10 na 34,6 bodů v červenci. Ve stejném období vloni se pohyboval na úrovni 36,0 bodů. Řešení dluhových problémů eurozóny znamená nejen riziko pro stabilitu eura ale i zvýšení finanční zátěže v případě, že dojde k užší ekonomické integraci měnové unie a zavedení euro dluhopisů. Obavy vzbuzují i inflační tlaky, které snižují kupní sílu obyvatelstva.
Indikátor výdajové plány překvapivě posílil o 2,8 na 36,9 bodů a odrážel pozitivní signály z trhu práce. V červenci ztratil jeden bod, ve stejném období vloni se pohyboval na úrovni 27,9 bodů. Rozsáhlé diskuse o řešení dluhové krize v eurozóně a obavy o stabilitu eura stimuluje k vyšším útratám a nižším úsporám.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz