Maloobchodní prodej Německa v dubnu rostl o 0,6% a zaostal za očekáváním
Maloobchodní tržby sedmi spolkových zemí v dubnu vzrostly o 0,6%, po revidovaném snížení o 2,7% o měsíc dříve, když je pozitivně ovlivnily Velikonoční svátky, uvedl spolkový statistický úřad. Ve stejném období loňského roku vykázaly pokles 0,6%. V meziročním srovnání se maloobchodní prodej zvýšil o 3,6%, po poklesu o stejnou hodnotu v březnu. Výsledek zklamal očekávání, konsenzus analytiků předpokládal v období Velikonoc nárůst o 1,8%.
Tržby za potraviny, nápoje a tabákové výrobky meziročně rostly o 4,3%, ostatní prodej o 3,7%. Výrazný nárůst zaznamenaly v prodejnách textilu, oděvů a obuvi (10,1%), v ostatních maloobchodních prodejnách (8,2%) a také prostřednictvím internetu a zasilatelských služeb (4,7%). S vyloučením čerpacích stanic tržby meziročně rostly o 3,9%.
Za první čtyři měsíce letošního roku vzrostl maloobchodní prodej Německa o 1,1%, tržby za potraviny, nápoje a tabákové výrobky meziročně klesaly o 1,0%, kromě potravin rostly o 2,6%.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz