Spotřebitelská důvěra Německa se v dubnu ochladí, GfK
Spotřebitelská důvěra Německa v dubnu ukončí růstový trend a bude odrážet nejistou geopolitickou situaci a inflační obavy, uvedl nejnovější průzkum Gfk. Tyto faktory zastínily jinak příznivé podmínky na trhu práce a mzdová očekávání. Je důležité uvést, že dopad zemětřesení v Japonsku doposud nebyl zohledněn.
Průzkum zhruba 2000 německých domácností, provedený společností GfK Group předpokládá v dubnu ukazatel spotřebitelské nálady na úrovni 5,9 bodů, po vzestupně revidovaném výsledku 6,0 v březnu a 5,8 bodů v únoru. Navzdory snížení je spotřebitelský sentiment Německa nejvyšší od září 2007.
Ukazatel ekonomická očekávání zaznamenal v březnu opět pokles o 7,6 na 49,5 bodů a nadále převyšuje loňskou úroveň o 45 bodů. Domácnosti stále očekávají pozitivní vývoj ekonomiky, přestože robustní expanze roku 2010 nebude dosažena. Rostoucí ceny energií, komodit a nepokoje na Středním východě a v severní Africe růst německé ekonomiky letos pravděpodobně zpomalí.
Indikátor budoucí příjmy ztratil jen 2,4 bodů na 40,5. Ve stejném období vloni dosahoval 13,5 bodů. Stabilní trh práce a výborná hospodářská situace mnoha korporací zvyšuje předpoklady, že bude nárůst mezd a platů štědřejší než v předchozích letech, dojde ke stabilizaci kupní síly domácností a zmírnění dopadu rostoucích cen.
Indikátor výdajové plány se v březnu znovu zhoršil o 4,6 na 34,3 bodů. V lednu vyskočil na čtyřleté maximum, zatímco vloni dosahoval 23,4 bodů. Finanční plánování poněkud zhoršuje inflace. Podle Gfk bude domácí spotřeba vedle zahraničního obchodu hrát stále významnější roli v makroekonomickém vývoji Německa.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz