(Kurzy.cz)
Japonsko bude mít vliv na pokles zájmu o asijské destinace. Propad prodeje zájezdů do Egypta a Tuniska. Absolutním hitem jara 2011 Turecko.
Absolutním hitem jara 2011 v prodeji zájezdů se stalo Turecko. Zažívá nebývalý boom a meziroční nárůst prodeje s termínem odjezdu v jarním období se vyšplhal na neuvěřitelných 536%. V minulých letech se do Turecka v jarních měsících příliš nejezdilo. Naproti tomu se projevuje výrazný pokles zájmu o dovolenou v Egyptě či Tunisku. Přestože cestovní ruch se v těchto zemích opětovně rozproudil a cestovní kanceláře se snaží prodej podpořit akčními nabídkami a slevami, lidé raději pro letošní dovolenou volí bezpečné evropské destinace. Pokles zájmu o arabská letoviska se nejvíce dotýká rodin s dětmi.
Letní dovolené vévodí zájem o Řecko, Chorvatsko, Bulharsko, Španělsko, Itálii a Turecko. Absolutním skokanem v žebříčku prodejnosti zájezdů pro léto 2011 je Chorvatsko s meziročním nárůstem 79%. Letošní trend evropských lokalit bude ovlivněn nejen nepokoji v arabském světě, ale i pokračujícím poklesem zájmu o charterovou leteckou přepravu a vzrůstající oblibou autokarových zájezdů či pobytů s vlastní dopravou. Vzhledem k událostem v Japonsku a hrozbě jaderné havárie očekáváme pokles zájmu i u asijských destinací.
Kateřina Komedová
Agentura Zájezdy.cz, a.s.
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři