Podíl kabelovek se v ČR přiblížil pětině
Vyplývá to z údajů České asociace elektronických komunikací (ČAEK). Podíl televizí s kabelovým příjmem na celkovém počtu televizních přijímačů by měl podle asociace v roce 2012 překročit 20procentní hranici, nyní je těsně pod ní.
Z údajů asociace také vyplývá, že digitální televizní signál šířený kabelovými sítěmi má k dispozici zhruba 90 procent českých domácností, které jsou v dosahu kabelových sítí. Zhruba tři čtvrtiny diváků kabelových televizí v ČR již sledují nabízené programy v digitální podobě.
"Naše statistiky jsou souhrnem podkladů, které vykazují kabelové televize působící na domácím televizním trhu. Dílčí průzkumy tento vývoj průběžně potvrzují," uvedl prezident ČAEK Zdeněk Vaníček. "Máme k dispozici údaje od kabelových televizí, které jsou sdruženy ve dvou profesních asociacích. Kromě nich působí v České republice ještě celá řada lokálních kabelových televizí spravovaných místními samosprávami a bytovými družstvy," dodal Vaníček.
Kabelové televize mají podle asociace svou budoucnost stále před sebou. Prý je to díky jejich technologickým přednostem, které umožňují kombinovat analogové, digitální a internetové vysílání, a také kvůli očekávanému nástupu HD vysílání. Ve výhledu dvou let totiž pro většinu z přibližně 45 procent českých domácností, které využívají digitální terestrický příjem, nastane kvůli změně formátu vysílání opět nutnost nakoupit nové set-top boxy, uvádí zpráva ČAEK.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři