Velkopopovický Kozel Premium vyhrál hlavní kategorii soutěže Pivo roku 2010
PRAHA (MEDIAFAX) - Velkopopovický Kozel Premium z Pivovaru Velké Popovice zvítězil v hlavní kategorii světlých ležáků v soutěži Pivo roku 2010 organizované Českým svazem pivovarů a sladoven (ČSPS). Výsledky byly ve čtvrtek vyhlášeny na Svatováclavských slavnostech českého piva v hotelu Hilton Prague Old Town v Praze.
Dělené druhé místo v kategorii světlých ležáků obsadil Velkopopovický Kozel Medium obě piva vyrábí společnost Plzeňský Prazdroj - společně s pivem Starobrno Ležák ze skupiny Heineken Česká republika vyráběný v pivovaru Starobrno. Na třetím místě skončilo pivo značky Holba Premium z produkce Pivovaru Holba ze skupiny PMS Přerov. V této kategorii soutěžilo 22 piv.
Kategorii nealkoholických piv, v níž soutěžilo sedm piv, vyhrálo pivo Radegast Birell z produkce pivovaru Radegast patřícího do skupiny Plzeňský Prazdroj, na druhém místě skončil Zubr Free z Pivovaru Zubr a třetí byl Litovel Free, který vyrábí Pivovar Litovel. Oba pivovary patří do skupiny PMS Přerov.
Do druhé nejpopulárnější kategorie světlých výčepních piv pivovary přihlásily 16 piv. Vyhrál Zubr Gold před pivem Zubr Classic, oba vyrábí Pivovar Zubr, ocenění za třetí místo získal Litovel Moravan z produkce Pivovaru Litovel. Všechny uvedené pivovary patří do skupiny PMS Přerov.
V novinářské soutěži o Naše Pivo 2010 bylo nominováno celkem 70 značek piv, což je dosavadní rekord. Nejpopulárnějším českým pivem mezi žurnalisty je stal tradičně Pilsner Urquell z Plzeňského Prazdroje následovaný pivem Bernard z Rodinného pivovaru Bernard. Na třetím místě se umístilo pivo Gambrinus ze skupiny Plzeňského Prazdroje.
Podle výkonného ředitele ČSPS Jana Veselého potvrdila soutěž, že kvalitní pivo může vyrobit jak malý pivovar, tak pivovary s velkým objemem produkce. „I když jsem pevně přesvědčen, že kvalitní piva vyrábějí u nás všechny průmyslové pivovary, přece jen se potvrdilo, že konkurence výrobců piva je veliká a vyrovnaná a nikdo nemá jistotu, že právě jeho pivo vyhraje, což mne těší,“ konstatoval Veselý.
Nejlepší tuzemské pivo letos poprvé volily také ženy v anketě, kterou spolu s ČSPS vyhlásil „První dámský pivní klub“. Mezi ženami přitom zvítězilo pivo Bernard z produkce Rodinného pivovaru Bernard a piva vyráběná skupinou Plzeňský Prazdroj - Pilsner Urquell a Velkopopovický Kozel. Ta se objevila mezi nominovanými značkami, kterých se na anketních lístcích nakonec octlo celkem 55, nejčastěji. Anketní lístky obdrželo téměř 250 žen a anketa se uskutečnila ve dnech 18. srpna až 5. září 2010. Mohly se jí účastnit členky Prvního dámského pivního klubu a ženy, o nichž je známo, že pivo patří k nápojům, jehož kvality umějí ocenit. Taková dámská anketa přitom podle ČSPS nemá podle dostupných informací ve světě obdoby. Soutěž byla vyhlášena na památku a jako projev uznání Janě Herodkové in memoriam, ženě, která byla zakládající členkou a první prezidentkou Prvního dámského pivního klubu. Jana Herodková, profesí novinářka, se o založení klubu významně zasloužila.
Všechny akce jsou součástí dlouhodobého projektu ČSPS „České pivo naše pivo“. Jeho základním smyslem a úkolem je seznamovat nejširší veřejnost s historií a současností výroby piva v českých zemích, s tím, co pivo obsahuje a jakým způsobem ovlivňuje lidský organismus a zlepšovat celkovou image piva.
Petr Havel, ekonomika@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
16.12.2024 Vybrali jsme TOP 5 dárků ze světa technologií.
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
John J. Hardy, Saxo Bank
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory