(Kurzy.cz)
CME: GroupM letos očekává meziroční pokles reklamních výdajů
Dle deníku Právo společnost GroupM, největší skupina mediálních agentur v ČR, letos očekává celkový meziroční pokles čistých reklamních výdajů o 6 % (kvůli dopadům krize). V roce 2011 se čeká spíše stagnace a v roce 2012 oživení. Výdaje na TV reklamu by v roce 2010 měly klesnout o 5 % (-14 % v r. 2009) a v roce 2011 stagnovat. Jediným růstovým médiem by měl být internet (2010: 10 %; 2011: 6 %).
Náš současný odhad počítá se stagnací TV reklamy v ČR v roce 2010 (0%) a s 9% růstem v roce 2011. Jako riziko stále vidíme opětovné zpomalení ekonomiky a opatrnost inzerentů při investicích do reklamy (výsledek úspory nákladů). Reklamní trh by měl být nadále slabý. Připomínáme, že CME v květnu snížila výhled na letošní rok (stagnace reklamního trhu).
Patrick Vyroubal
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.05.2024 Nejlepší Samsung v Česku extrémně zlevnil,...
17.05.2024 Česká auta v zahraničí: Úspěchy solidní reputace..
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Nový zlatý rekord a stříbro na nejvyšší hodnotě od roku 2012
Miroslav Novák, AKCENTA
Další posilování koruny možné, ale nezbytnou podmínkou je pozitivní vývoj ve vnějším prostředí
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři