Británie zakázala dvě reklamy Louis Vuitton
Podle úřadu by si zákazníci mohli myslet, že produkty firmy jsou vyráběné ručně, zatímco ve skutečnosti luxusní značka používá při výrobě i stroje. U dvou tištěných reklam firmy řemeslníci ručně překládají kůže peněženky a ručně přišívají rukojeť kabelky. Podle úřadu, který zkoumal reklamu na základě stížností veřejnosti, reklamy porušují kodex pravdomluvnosti a jsou zavádějící, protože spotřebitelé mohou podle obrázku, na němž žena přišívá ucho kabelky ručně, nabýt dojmu, že firma šije kabelky ručně.
Vuitton musí okamžitě stáhnout tištěnou reklamu z trhu. Reklamu vyrobila podle WSJ firma Ogilvy & Mather, součást skupiny WPP, a celosvětově byla uvedena na trh v listopadu. Součástí kampaně jsou celkem tři inzeráty. Proti třetímu z nich, který zobrazuje muže barvícího podrážku obuvi, nebyly podle mluvčí ASA vzneseny námitky a nebyl tak předmětem šetření.
Podle ASA Vuitton za čtyři měsíce jednání poskytl úřadu informace o výrobě některých svých výrobků a používání šicích strojů. Nicméně nebyl schopen detailně určit, jaká část výroby se dělá ručně nebo strojově. Úřad tak došel k závěru, že reklama byla zavádějící. "Toto rozhodnutí není o pravdivosti tvrzení, ale o tom, zda existuje dostatečná dokumentace, která by ASA prokázala, do jaké míry jsou výrobky LV vyráběné ručně," komentovala firma rozhodnutí úřadu.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři