Tisku loni výrazně klesl příjem z reklamy
Údaje vzešly od Unie vydavatelů na základě průzkumu společnosti PricewaterhouseCoopers (PWC). Pokles příjmů za reklamu byl způsoben omezením investic zadavatelů reklamy kvůli dopadu světové finanční a hospodářské krize.
"Vzhledem k tomu, že se v průběhu roku 2009 objevovaly předpovědi téměř katastrofického poklesu reklamních příjmů zejména u klasických médií jako je tisk, televize, rozhlas, billboardy, bylo zapotřebí se k objektivnímu zhodnocení skutečného vývoje reklamního trhu dozvědět co nejvíce informací od vlastních médií, jak se jejich reklamní a inzertní příjmy vyvíjely," uvedla unie.
Agentura Omnicom Media Group na konci loňkého srpna například předpovídala, že objem inzerce z tisku poklesne o 36 procent, poznamenala unie. Údaje o skutečných čistých inzertních příjmech za loňský rok předalo společnosti PWC 18 vydavatelství, jejichž celkový hrubý objem inzertních příjmů činil 77,35 procenta celého trhu. V roce 2008 se průzkumu zúčastnili vydavatelé reprezentující 75,83 procenta trhu. Validita výsledků za loňský rok se tak zvýšila a dosáhla zatím nejvyšší úrovně v historii pořádání průzkumu, tedy od roku 2002, uvedla unie.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři