Maloobchodní tržby Německa v únoru klesly o 0,4 pct
Maloobchodní prodej Německa v únoru zpomalil o 0,4% po revidovaném poklesu o 0,5% v lednu a 1% vzestupu v prosinci 2009, uvedl odhad Spolkového statistického úřadu. Na základě údajů sedmi spolkových zemí, které odpovídají asi za 76% celkových maloobchodních tržeb, v únoru kleslo meziroční tempo maloobchodu o 0,9% po -4,0% propadu v lednu. Tržby za potraviny, nápoje a tabákové výrobky meziročně rostly o 0,4%, obrat supermarketů a hypermarketů o 0,5%, tržby v masnách, za ryby a nápoje klesly o 1,6%, prodej mimo potravin o 1,5%. Analytické odhady čekaly snížení o 0,3% po předběžné lednové stagnaci.
Tržby v lékárnách, za kosmetické a zdravotnické výrobky rostly o 1,6%, v prodejnách nábytku, stavebnin a domácích spotřebičů vyskočily o 3,2%, ostatní prodej, knihy, šperky klesl o 2,4%, tržby OD se propadly o 3,6%, prodej internetu a zasilatelských služeb dokonce o 6,5%. Bez započtení čerpacích stanic tržby v únoru klesly o 0,8%. Za oba měsíce maloobchodní prodej v Německu meziročně zpomalil o 2,5%.
V loňském roce klesl německý maloobchod o rekordní 2,1% po stagnaci v roce 2008. Maloobchodní prodej odpovídá asi za 40% celkových spotřebitelských výdajů Německa.
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.05.2024 Nejlepší Samsung v Česku extrémně zlevnil,...
17.05.2024 Česká auta v zahraničí: Úspěchy solidní reputace..
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři