SDA: Prodej osobních a lehkých užitkových aut v lednu meziročně klesl o 7%
PRAHA (MEDIAFAX) - Zatímco v lednu 2009 se prodalo 12 476 osobních a lehkých užitkových vozů, letos je to pouze 11 603; jedná se o meziroční pokles o sedm procent. Vyplývá to ze statistiky, kterou zveřejnil Svaz dovozců automobilů (SDA).
Nejprodávanější značkou byla tradičně Škoda. Aut této značky se ve zmíněných kategoriích prodalo 4185, z toho bylo pouhých 66 vozů užitkových, zbytek tvořila osobní auta. Na druhém místě je Volkswagen s počtem 961 prodaných vozů v obou kategoriích a stříbro patří značce Ford - 778 vozů. Dále jsou v ČR populární vozy Renault a Peugeot.
Samotná kategorie lehkých užitkových vozů zaznamenala velmi dramatický propad o 78 procent ve srovnání s loňskem. Vozů bylo registrováno pouhých 790. Ve stejném období loňského roku to bylo 3634.
Lépe si nevedla ani kategorie nákladních automobilů, která se meziročně propadla o 41 procent. V absolutních číslech bylo v lednu letošního roku registrováno 289 vozů, zatímco ve stejném období roku 2009 to bylo 490.
Téměř beze změny zůstala kategorie autobusů, která se propadla přesně o jeden kus z 33 registrovaných autobusů v roce 2009 na 32 registrovaných letos.
Jiří Táborský, taborsky@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz