Vánoční útraty letos v USA výrazně lepší než vloni
Maloobchodní prodej rostl v letošní vánoční sezóně Spojených Států o 3,6%, uvedl odhad MasterCard Advisor´s SpendingPulse, jenž monitoruje celonárodní maloobchodní prodej a služby. Pondělní přehled potvrdil zejména ohromný nárůst poptávky poslední týden před Štědrým dnem. Tržby od Černého pátku, to je od 27.listopadu do začátku vánoc, vyskočily o 6%, od 1.listopadu pak o 5,9%. Vzestup poptávky zaznamenali prodejci klenotů, elektroniky i luxusního zboží.
Podle eCommerce vzrostla meziroční poptávka od 1.listopadu do 24.prosince o 15,5% a od Černého pátku do vánoc dokonce o 18%. Podle SpendingPulse jsou výsledky o to významnější, protože ceny před svátky rostly a nedošlo k výrazným slevám jako tomu bylo o vánocích 2008. Tehdy prodej v době krize přesto klesl o 3,4% a podle ICSC to byl nejhorší výsledek za 40 let. Do konce listopadu přitom maloobchodní prodej v USA nijak významně nerostl. Sněhové bouře na středozápadu, severovýchodu Spojených Států a narušená doprava v konečném důsledku pozitivně ovlivnily prodej přes internet a telefon.
ICSC odhaduje růst srovnatelných tržeb obchodů v letošním období vánoc o 2%. NRF naopak čeká meziroční pokles o 1% na $437,6 mld. Vánoční sezóna končí 2.ledna 2010 a maloobchodníci ohlásí tržby 7.ledna. Akciové trhy reagovaly v pondělí na zprávu pozitivně a rostly.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz