Air France přemlouvají Thai Airways pro SkyTeam
I po bombovém útoku na letoun B737 Thai Airways
zůstávají představitelé Air France přesvědčeni o nepřetržitém růstu thajského národního dopravce – a svého možného partnera ve SkyTeamu. I přes nejasnosti provázející vyšetřování incidentu Francouzi stále vážně uvažují o nákupu podílu v Thai Airways a pokračují v přesvědčování k jejich přestupu ze Star Alliance ke SkyTeamu. Hlavním lákadlem je nabídka Air France na údržbu thajské flotily Boeingů 747 na letišti Charles de Gaulle v Paříži. Podle interview Pierre-Henri Gourgeona z Air France pro thajská média je Bangkok významným hubem v oblasti, který otevírá dveře k expanzi Air France do celé oblasti, včetně Austrálie. Pokud by jednání selhala, je Air France okamžitě připravena začít jednat s jiným dopravcem: “Jsme flexibilní, ale Thajsko je pro nás z geografického hlediska velmi důležité. Na druhou stranu nikam nepospícháme.” Air France se nezajímá o samotnou investici, ale o širší spolupráci v rámci SkyTeamu, která je podle šéfa pro jihovýchodní Asii M.J. Malea mnohem lepší než ve Star Alliance.Thai v současné době soupeří se Singapore Airlines o lepší výchozí pozici v regionu. Singapore se stále více snaží prosazovat jako hlavní alianční dopravce na trase Evropa – jihovýchodní Asie a má velkou výhodu v supermoderním letišti Changi. Thai se také snaží prezentovat Bangkok jako hub, avšak potýkají s řadou technických nedostatků a nedobrou pověstí. “Teď se bude muset thajská vláda a managment Thai roz
hodnout, kdo je pro ně lepší partner,” říká pan Male, “pro aerolinky je členství v alianci jako manželství. Pokud se Thai rozhodne pro SkyTeam, jsme přepraveni nabídnout řadu výhod.” Star Alliance je podle Air France příliš roztříštěná, každá společnost vystupuje víceméně samostatně a vytváření image aliance jako celku je zcela nedostatečné: “Teď to vypadá, že členové Star Alliance dělají business úplně stejným stylem jako dříve, kdy byly v platnosti maximálně bilatelární dohody mezi společnostmi.” Podle Malea má SkyTeam mnohem pevnější vazby, malý počet členů a lepší orientaci na zákazníka: “Mezi leteckými společnostmi se většinou velmi těžko hledá kompromis, čím více členů aliance má, tím je obtížnější se na čemkoliv dohodnout.” Air France také nabízí participaci na přepravě carga, v čemž má nyní Sky Team nejsilnější postavení v historii.Air France min
ulý týden pozvala více než 200 novinářů z celého světa k prohlídce hangárů letiště CDG v Paříži. Společnost novináře zavedla do hangáru letounů Concorde, kde ukázala přípravy na opětovené zahájení provozu. Všechny motory Concordů byly vymontovány. Podle Gourgeona zahájí Concordy povoz do konce tohoto roku, v závislosti na rozhodnutí úřadů. Air France je třetím největším “údržbářem” dopravních letadel na světě. Technické zázemí ve Francii je skutečně jedno z nejrozsáhlejších na světě. Air France například servisuje téměř všechny motory CFM56-5A, které "pohánějí" Airbusy A319 a A320. Air France Industrie má přes 100 zákazníků po celém světě a jen na technických základnách v Paříži zaměstnává 4200 mechaniků.Air France jsou polostátní podnik, ke pouze 33% akcií je volně obchodovatelných, 11% akcií je zaměstnaneckých a celých 56% drží Francie.
Z informačního servisu portálu http://www.letime.cz
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz