Franšízy míří na český trh
Franšízanti by tak v následujících letech mohli obsadit až zhruba pětinu plochy v tuzemských obchodních centrech. Vyplývá to z údajů mezinárodní poradenské společnosti DTZ. Franšíza funguje na principu, kdy zavedené firmy pronajímají za úplatu svoje značky a know-how ostatním podnikatelům.
Martin Kubík ze společnosti DTZ sdělil, že vstup do ČR zvažují či již připravují například australské gastronomické značky Sunshine Kebab, Gloria Jean´s Coffee, Boost Juice, Asagao či prodejce sladkostí Chocolate Graphics. Na Česko se podle něj nyní zaměřily i francouzské franšízové firmy Sergeant Major (dětské oblečení), Descamps (bytový textil), Devianne (pánská a dámská móda) či Les Néreides (bižuterie).
"V horizontu dvou až tří let by podíl franšízantů mohl ve zdejších nákupních centrech dosáhnout až 20 procent," uvedl Kubík, podle kterého se díky franšíze na tuzemský trh mohou dostat i značky, které by se k tomuto kroku odhodlávaly delší dobu. "Aktuálně se to týká několika desítek značek, známých z celého světa," dodal.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz