Škoda Auto prodala letos po celém světě již více než 570 tisíc vozů
MLADÁ BOLESLAV (MEDIAFAX) - Mladoboleslavská Škoda Auto prodala za letošních deset mesíců po celém světě již 570 217 vozů, což v porovnání s rekordním rokem 2008 znamená pokles o pouhých 1,7 procenta. Škodovka to uvedla ve čtvrtek ve své zprávě s tím, že 100 tisíc vozů prodala v Číně.
Růst prodejů nových škodovek v Číně tak překročil hranici 90 procent meziročně.
„Čína se vyvinula v jeden z našich klíčových trhů v rámci globální strategie společnosti Škoda Auto a hraje významnou roli v budoucím rozvoji značky. Velký úspěch zaznamenala Octavia už od zahájení prodeje v červnu 2007, na úspěšné cestě ji v prosinci minulého roku následovala Fabia. Důležitým krokem v expanzi na tomto dynamickém trhu pak bylo představení modelu Superb v letošním srpnu. Překročení hranice 100.000 vozů je pro nás důležitým milníkem rozvoji značky Škoda v Číně a zároveň také motivací, abychom v tomto pozitivním vývoji nadále pokračovali.“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.
Škoda se u čínských zákazníků setkává s velice úspěšným přijetím. To platí pro všechny tři produktové řady zavedené v Číně. Hodláme zde nabízet vysoce kvalitní produkty a překonat tak očekávání našich zákazníků," prohlásil Alfred Rieck, prezident Škoda China a výkonný viceprezident Volkswagen Group China.
Objemově nejsilnějším trhem značky Škoda zůstává v meziročním srovnání Německo. Nárůst kumulativních prodejů dosáhl v říjnu 53,4 procenta. Celkové dodávky na zákazníky činí za prvních deset měsíců 145.043 vozů.
Pozitivně se vyvíjí situace také na českém trhu. Dodávky zákazníkům zde za prvních deset měsíců dosáhly 45.385 vozů, což proti roku 2008 znamená růst tržního podílu na současných 30,5 procenta. „Aktuálně nabízíme hned několik akčních modelů. Škoda Yeti, nedávno uvedený na trh, již dosáhl 3. příčky v segmentu malých SUV, a to se 760 registracemi. Prodeje a podíl značky na českém trhu se tak začínají stabilizovat,“ uvedl Jan Hurt, vedoucí prodeje Škoda Auto pro střední Evropu.
Celkově nejúspěšnějšími modely značky jsou Škoda Superb, jehož prodeje za prvních deset měsíců vzrostly o 79,2 procenta na 33.434 vozů, a objemově zdatnější Škoda Fabia s nárůstem prodejů o 6,4 procenta (tj. 226.683 vozů). Objemovým lídrem prodejů je pak Škoda Octavia s počtem 263.480 vozů (tj. meziroční pokles o 11,6 procenta).
David Vandrovec, vandrovec@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři