Disney kupuje Marvel Entertainment
Dohoda znamená v letošním roce zatím největší transakci svého druhu, a to v době, kdy mediální firmy zápasí s poklesem příjmů. Výdaje totiž omezují jak spotřebitelé, tak zadavatelé reklamy. Záměr společnosti Disney, byť má situaci zlepšit, ale může firmě krátkodobě i ublížit. Mezinárodní ratingová agentura Standard & Poor's totiž uvedla, že převzetí Marvelu může pro Disney znamenat snížení ratingových známek.
Marvel disponuje knihovnou velmi populárních kreslených postav, které převedl i na plátno. Do skupiny Disney tak budou patřit hrdinové Iron Man či Spider Man, celkově Disney díky transakci získá Marvelovu knihovnu, která čítá na pět tisíc nejrůznějších postav. Příští rok by se měl v kinech objevit film Iron Man 2, o dva roky později se příznivci dočkají i Spider Mana 4.
Podobné filmy by měly společnosti Disney pomoci řešit klíčové obavy, které mají investoři: ti se totiž ptají, jak by Disney mohla oslovit větší počet kluků. „Firmě Disney to pomůže více se zaměřit na skupinu mladých mužských diváků, s nimiž v posledních letech tak trochu ztratila kontakt,“ poznamenal analytik společnosti Miller Tabak & Co David Joyce. Finanční ředitel Disney Tom Staggs agentuře Reuters v pondělí řekl, že posluchačstvo Marvelu je podle něj překvapivě široké. „Překračuje pohlaví i věk a v celém světě má obrovský potenciál. Na kluky se zaměřují trochu víc než řada našich podniků,“ dodal.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.05.2024 Nejlepší Samsung v Česku extrémně zlevnil,...
17.05.2024 Česká auta v zahraničí: Úspěchy solidní reputace..
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
Okénko investora
Michal Brothánek, AVANT IS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři