MF DNES : Vládu balené vody uťala krize
PRAHA (MEDIAFAX) - Tučná léta byznysu s balenou vodou jsou u konce. Zákazníci supermarketů začali kvůli krizi šetřit a při nákupu se mnohem důkladněji rozmýšlejí, které zboží opravdu potřebují. Ve středečním vydání o tom informuje Mladá fronta Dnes.
Balená voda, která je mnohdy jen obyčejnou vodou z kohoutku " oblečenou " do atraktivnějšího obalu, je tak na předních příčkách žebříčku zbytečností, které lze při nákupu vypustit. Její prodej v celém západním světě včetně Česka klesá. Jen od roku 2006 spotřeba vody v plastových lahvích v Česku klesla o sedm procent : před třemi lety se prodalo 110 litrů vody na osobu, loni to bylo necelých 103 litrů ( Češi za ně utratili přes sedm miliard korun ).
" Čísla za letošní první pololetí se neudávají, ale už teď je jasné, že se pokles prodeje balených vod urychlí, " říká tajemník Svazu výrobců nealkoholických nápojů Zdeněk Huml. Argumentuje příklady ze zahraničí : největší potravinářské firmě světa Nestlé poklesl prodej balených vod v pololetí o 4,7 procenta. Podobně jsou na tom i jiní světoví výrobci.
" Lidé nám v průzkumech říkají, že přecházejí na vodu z kohoutku, protože teď nemají peníze, " uvedla nejvyšší šéfka PepsiCo Indra Nooyi v rozhovoru s analytiky. Obyčejná voda z kohoutku, která v mnoha domácnostech tu balenou nahrazuje, je často stejně kvalitní jako ta stáčená do lahví. A navíc je stokrát levnější.
Petr Barták , bartak@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz