Výstavba nákupních center v ČR zpomalí
Již loni bylo v Česku z celkem 250 tisíc metrů čtverečních naplánovaných nových center a rozšíření těch stávajících skutečně otevřeno jen 150 tisíc metrů čtverečních, přičemž projekty budou redukovány i v následujících dvou letech. Vyplývá to údajů mezinárodní poradenské společnosti Cushman & Wakefield.
Podle ní loni celková plocha tuzemských nákupních center činila bezmála 1,95 milionu metrů čtverečních. Vedoucí oddělení maloobchodních prostor pražské pobočky Cushman & Wakefield Martin Žížala sdělil, že letošní plány výstavby nových nákupních center doznaly značných změn.
"Nejnovější záměry developerů hovoří o výstavbě 150 tisíc metrů čtverečních nových ploch včetně rozšíření nynějších projektů. Ještě před rokem se přitom počítalo s objemem větším zhruba o 65 procent, tedy téměř 250 tisíc metrů čtverečních nových ploch v 15 nákupních centrech," uvedl. Pro rok 2010 společnost Cushman & Wakefield eviduje v Česku projekty o ploše zhruba 380 tisíc metrů čtverečních.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři