Spotřeba kávy stoupá
Dobrá zpráva: Češi v dnešní nejisté době neutrácejí za antidepresiva ani za tvrdý alkohol, ale za kávu! Nechtějí se tedy možným problémům vyhýbat a snaží se naopak za pomoci kávy usilovněji a více pracovat. Mrzet to může snad jedině Turky, protože jejich specialitu, tradiční tureckou kávu, nekompromisně válcují moderní rozpustné kávy.
Karel Týra ze společnosti Nielsen sdělil, že prodej kávy v obchodech s potravinami a smíšeným zbožím (bez započtení prodejen Makro) od loňského února do letošního ledna meziročně vzrostl o zhruba 400 milionů korun na 4,845 miliardy korun. Hodnota prodejů pražené kávy se od loňského února do letošního ledna zvýšila o 5,5 procenta. Takže už žádné trhání pytlíků, sypání kávových zrnek do mlýnků a čekání, kolik toho „tentokrát vypadne“.
Každý Čech loni podle statistik vypracovaných společností Tchibo Praha vypil v průměru 382 šálků kávy, což je ve srovnání s rokem 2007 o tři více. Statistiku je ovšem nutné brát s rezervou, protože loni byl, jak známo, přestupný rok a káva vypitá 29. února chutná obzvlášť lahodně.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři