Reklama na internetu poroste o čtvrtinu
Informovalo o tom Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) v tiskové zprávě. Podíl internetu tak loni zaujímal téměř desetinu celkových investic do reklamy a v Česku mu patří třetí místo za televizí a tiskem.
Za plošnou reklamu inzerenti loni utratili na internetu 3,3 miliardy korun, ve vyhledávání to byla jedna miliarda Kč a za reklamu v katalozích 0,75 miliardy korun v ceníkových cenách. Vyplývá to z průzkumu agentury Factum Invenio pro Sdružení pro internetovou reklamu.
"Z průzkumu jasně vyplývá, jak silně se postavení internetu proměnilo. Jeho význam už přesahuje většinu tradičních mediatypů," uvedl předseda SPIR Ján Simkanič. Vzhledem k současné krizi ve všech odvětvích lze navíc podle sdružení považovat odhadovaný nárůst za jednu z prvních pozitivních zpráv pro tuzemské inzerenty.
Při srovnání inzerce v různých typech médií, podle monitoringu inzertních výkonů společnosti TNS MI, internet zaujal třetí příčku za televizí s 26,7 miliardy Kč a tiskem s 20 miliardami Kč. Následovaly outdoorová reklama s 3,7 miliardy Kč, rozhlas s 3,3 miliardy Kč a kina s 0,1 miliardy Kč.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak globální oteplování zatěžuje světové odvodňovací systémy?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři