Primě loni stouply tržby, zisk klesl
Zisk před zdaněním ale firmě klesl o 66 milionů na 423 milionů Kč. Nárůst tržeb byl tažen z velké části zvýšením ceny reklamy od ledna 2008 v průměru o 20 až 25 procent. Současně však Primě rostly i náklady na výrobu a vývoj programů, běžný provoz a marketing. Další důležitý ukazatel výkonnosti podniku, marže, u Primy meziročně poklesl z 22 na 15 procent.
Televizi se podle deníku především nepodařilo zastavit odliv diváků - podíl Primy na televizním trhu klesl z 19,4 na 17,9 procenta. Pro nízkou sledovanost a komerční výkon Prima kupříkladu na konci roku 2008 musela ukončit zábavnou soutěž Ber nebo neber či talkshow Pustit žilou, píše list.
Rostoucí náklady šly údajně také na vrub přípravám na digitalizaci. "Provozní výsledky v posledním čtvrtletí 2008 odrážejí investice do přípravy nového kanálu, který odstartuje v roce 2009," uvedla mateřská společnost MTG. Podle Singera půjde o televizi Prima Cool, určenou pro mladé a muže. Vysílat by měla začít na počátku dubna.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz