Krize postihla i šampaňské
Za prvních deset měsíců roku činilo snížení proti stejnému období loňského roku 4,9 procenta. V říjnu přitom činil meziroční pokles plných 16,5 procenta. Oznámilo to v Paříži sdružení výrobců a vývozců šampaňského. Jeho mluvčí řekl, že členové sdružení sice ještě nejsou doopravdy znepokojeni, ale že cítí napětí.
Jde o první pokles prodeje šampaňského od roku 2000. V předchozích letech šlo od rekordu k rekordu. Jako jediné francouzské víno nepocítilo problémy spojené s konkurencí nových pěstitelských oblastí. Loni se ho prodalo skoro 340 milionů lahví. Mluvčí řekl, že na francouzském trhu, který se na celkové spotřebě podílí 55 procenty, byl v prvních deseti měsících zaznamenán pětiprocentní a v říjnu skoro dvanáctiprocentní pokles. V Evropské unii to bylo ve stejných obdobích o 4,5 respektive 18,6 procenta. Na dalších významných trzích, hlavně ve Spojených státech, se v říjnu prodalo šampaňského o čtvrtinu méně než v říjnu 2007. V podstatě stabilní zůstal japonský trh.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři