Zákaz reklamy má snížit obezitu
Podle nové studie amerických vědců, kteří se snažili vyhodnotit společenský dopad tohoto druhu reklamy, by mohl její zákaz vést k omezení obezity dětí o 18 procent a ke snížení počtu obézních starších dětí o 14 procent, cituje agentura AP ze závěrů americké studie. Vědci také upozorňují, že k mírnému snížení dětské obezity by mohlo napomoci i zrušení srážek z daní pro restaurace rychlého občerstvení.
Podle některých vědců je to první národní studie, která ukazuje, že televizní reklamy propagující rychlé občerstvení mají na dětskou obezitu široký dopad. Na tuto souvislost poukázal americký lékařský institut už v roce 2006, ale chyběly mu důkazy. "Naše studie přináší důkazy, že je tady souvislost," řekl spoluautor studie Michael Grossman, který je profesorem ekonomiky na City University v New Yorku.
Studie má velký dopad na účinnost regulace televizní reklamy, řekla výzkumnice Lisa Powellová z ústavu pro výzkum zdraví v Chicagu, která se na studii nepodílela, ale je s ní obeznámena. Ve Spojených státech od 80. let až donedávna soustavně rostl počet dětí s nadváhou nebo obezitou, ale pak se ustálil. Nyní trpí nadváhou nebo obezitou asi třetina amerických dětí, uvádí americké středisko pro kontrolu a prevenci nemocí.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři