Poptávka po silnějších pivech roste
Zhruba o třetinu více než v ostatních měsících prodá v prosinci Plzeňský Prazdroj piva Pilsner Urquell. "Jde o vyšší prodej než v nejteplejších letních měsících," řekl mluvčí Prazdroje Jiří Mareček. Trend, kdy si lidé o Vánocích dopřávají prémiová piva, lze podle něj vysledovat také v okolních zemích včetně Polska, kde lidé jinak nejvíce preferují lihoviny.
"V prosinci se v porovnání s letními měsíci zvyšuje podíl ležáku na našich celkových prodejích piva," uvedl mluvčí Budvaru Petr Samec. "Přibližně o 40 procent oproti ročnímu průměru roste i poptávka po speciálu, 'šestnáctce' Bud Super Strong," dodal. Budvar podle Samce v prosinci prodává téměř tolik piva jako v létě, zhruba o deset procent víc než na podzim a o čtvrtinu víc než v lednu a v únoru.
Nárůst prodeje prémiových značek a speciálů v předvánočním čase potvrdila také mluvčí Pivovarů Staropramen Alena Váchová. "Kromě volby dražších piv pro vánoční stůl mají na vyšší nákupy značek jako Stella Artois nebo Staropramen Ležák vliv také vánoční multipacky, které se staly oblíbeným dárkem pod stromeček," řekla. Zimní období podle ní také tradičně patří silnějším, často nasládlým tmavým speciálům, které přinášejí výraznější vůně a chutě ve srovnání s osvěžujícími světlými pivy.
Pivovary v předvánočním období tradičně nabídnou svým zákazníkům speciální balení piv. Prazdroj letos připravil svým zákazníkům vánoční balíčky všech druhů jím vyráběných lahvových piv s výherními cenami. Pilsner Urquell bude mít tradičně také zvláštní zlaté vánoční etikety. Budějovický Budvar připravil na letošní Vánoce multipack osmi láhví ležáku s dárkem - sněhem ve spreji se šablonami, kterým si mohou lidé vyzdobit stromeček či okna.
Dvě vánoční dárková balení uvedly začátkem listopadu na trh Pivovary Staropramen, Jak již Strategie.cz před časem informovala. Jde o Zimní limitovanou edici Staropramen obsahující kromě osmi láhví piva také půllitrovou sklenici a Gurmánskou kolekci, která kromě ležáku Stella Artois obsahuje pivní speciály mimo jiné s chutí pomerančů a koriandru nebo macerovaných třešní.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři