Central Group kupuje soutěž Miss
Za společnost APK/2, která vlastní na soutěž práva, zaplatí 38 milionů korun. „Cena byla stanovena na základě hodnoty značky a jistého goodwillu, který s Miss České republiky souvisí,“ naznačil výkonný ředitel Central Group Aleš Novotný. V současné době probíhá v soutěži proces due dilligence, smlouva o koupi by tedy měla být podepsána do měsíce.
Dosavadním vlastníkem Miss ČR byl podnikatel Jan Moťovský, který však na počátku srpna zmizel ve Francii za nevyjasněných okolností. Nynější kontrakt podepisovala jeho manželka Kateřina Moťovská, která je jednatelkou společnosti Bohemia Art Production. Samotný Moťovský soutěž koupil na přelomu roku od zakladatele Miloslava Zapletala, který ji založil před 20 roky. Podle informací deníku E15 zaplatil částku okolo 50 milionů korun. Central Group chystá razantní změnu koncepce Miss ČR. Z komerčního subjektu se má změnit na charitativní projekt, jehož veškeré výnosy poplynou do Nadačního fondu pro zdraví dětí. Ten založila rovněž Central Group. „Naše společnost na tom nevydělá ani korunu. Koupě Miss České republiky zapadá do našeho modelu komunikace. Není to náš vstup do showbyznysu,“ prohlásil předseda představenstva Central Group Dušan Kunovský.
Nový ročník Miss ČR by se měl uskutečnit na jaře 2009. Novou koncepci bude přitom zajišťovat staronový tým. Prezidentkou soutěže se stane Miss World Taťána Kuchařová, ředitelem pak režisér Jiří Adamec. Poradcem "nové" Miss ČR se stane samotný Zapletal. Práva na soutěž bude držet nově vytvořená akciová společnost Miss České republiky, kterou bude stoprocentně vlastnit Central Group. „Chceme, aby vše bylo maximálně transparentní,“ dodal Kunovský. Noví vlastníci nyní zahajují jednání s potenciálními reklamními sponzory a televizemi ohledně finančního zajištění a vysílání.
Budou mít ale nelehkou pozici. Konkurenční Česká Miss, kterou organizuje společnost Miss Marketing Michaely Maláčové, totiž s televizí Nova podepsala dvouletý exkluzivní kontrakt. To však tým kolem Miss České republiky nevidí jako problém. „Ani jedna televize není uzavřena jednání. Musí být ovšem splněny určité podmínky,“ naznačil Adamec. Televizní práva jsou přitom pro soutěže krásy klíčová při získávání reklamních partnerů.
Není to vstup do showbyznysu. Dušan Kunovský.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?