Pravidla pro reklamu na léky se možná změní
Přímá reklama na léky na předpis bude i nadále zakázána, stejně jako prezentování informací o těchto medikamentech v televizi či v rádiu, vyplývá také z informací posledního vydání listu European Voice.
V současnosti farmaceutické firmy mají limity, kolik informací mohou o svých produktech zveřejňovat. Situace je však v jednotlivých státech unie poměrně výrazně odlišná. Komise by měla třeba navrhnout, že firmy budou moci zveřejňovat informace o produktu, jeho použití či jeho ceně.
Podle návrhu, který měl list možnost vidět, by také členské státy měly vytvořit monitorovací systém. S jeho pomocí by měly dohlížet na to, že farmaceutický průmysl bude nová pravidla dodržovat. Firmy si nicméně nebudou muset své materiály nechat schvalovat.
Hlavním cílem návrhů, které se však mají týkat pouze léků na předpis, je sjednotit rozdílný výklad pravidel mezi jednotlivými členskými státy. Zatímco nyní třeba v Německu či na Kypru nemohou firmy na svých webových stránkách zveřejňovat příbalové letáky od produktů, tak v zemích jako ČR, Maďarsko či Francie to možné je. Komise chce zajistit, aby všichni pacienti měli rovný přístup k informacím.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři