Farmaceutický průmysl mění marketing
MARKETING: Za dodržování kodexu by měli odpovídat CEO všech velkých farmaceutických firem. Pokud se tyto zásady budou dodržovat, bude odzvoněno nekonečnému rozdávání dárkových předmětů, od vzorků až po trička či tužky. Kontroverznější praktiky farmaceutického marketingu – milióny věnované na konzultační poplatky či pozvání na luxusní večeře – ovšem zůstanou nedotčeny. Zástupci velkých firem tak nebudou smět lékaři věnovat blok s logem firmy, ale mohou ho i s celou rodinou pozvat na večeři za několik set dolarů. Někteří politikové sice jásají nad vítězstvím, většinou jsou ale slyšet hlasy kritiků, upozorňujících na dobrovolnost předpisů, jejichž prostřednictvím chtějí farmaceutické firmy předstírat polepšení a zablokovat státní či federální zákony. A ty už existují, v řadě států musí každý lékař odmítnout jakýkoliv dar v hodnotě vyšší než 50 dolarů. Když podobné nařízení začal připravovat i stát Massachusetts, jeden z šéfů společnosti GlaxoSmithKline začal místní politické špičky strašit, že jeho firma bude investovat v jiných státech. Některé státy naopak přitvrdily a začínají údaje o darech lékařům zvěřejňovat. Nedávná zpráva hlavního prokurátora státu Vermont ukázala, že výrobci léků platí nejvíc psychiatrům, v posledním roce tyto dary dosáhly průměrnou hodnotu 56 944 dolarů.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak globální oteplování zatěžuje světové odvodňovací systémy?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři