Pavel Daniel (Kurzy.cz)
Výběr zpráv  |  11.03.2008 11:04:59

Nemilujte hypermarkety, jsou to ošklivé plechovky

Říkat, že Střední a Východní Evropa miluje nakupování by bylo jistě nošením dříví do lesa. Přesto je udivující, že neutuchá hlad po nových nákupních příležitostech, ba naopak. Nejrychlejší tempo růstu ve statistikách počtu a popularitě hypermarketů vykazuje nejnověji Balkán. Říká to alespoň mezinárodní průzkum Shopping monitor 2008, který zveřejnily agentury GfK a Incoma. Průzkum dělali v jedenácti zemích středoevropského a východoevropského regionu. Z dat také vypadlo to, že Češi a Slováci milují nejvíc supermarkety.

 

Podle agentur až 25 procent spotřebitelů v regionu tvrdí, že hypermarkety jsou jejich hlavním místem nákupu rychloobrátkového zboží. Pro představu, to činí zhruba 32,7 milionu nakupujících. Ano, mám rád příklady. Proto jeden uvedu. Obliba plechových krabic, tolik příbuzná v minulosti tolik nenáviděným panelákům roste doslova, jak houby po dešti. Tak ten příklad. Je ze středočeského regionu, obec Jesenice. Silnice, kterou místní označují jako „starou benešovskou“ byla donedávna posetá dírami a nerovnostmi, jako tankodrom. Místní stavební úřad však místo toho, aby přemýšlel, jak stav zlepšit a našel třeba nějaké řešení pro zlepšení již tak šílené situace, především ve špičkách provozu, udělal ještě šílenější rozhodnutí. Povolil nejmenované firmě, která v reklamách nabízí své prodejny, protože je levnější, postavit na konci obce Jesenice, mimochodem přímo naproti existujícímu stánku konkurence, obludnou plechovou krabičku. Ptáte-li se, zda je to normální, pak odpověď je: není. Jenže, jak se zdá, nikomu to nevadí. V obci se vystřídalo, už ani nevím kolikaté zastupitelstvo, ale moc a peníze zřejmě chutnají všem stejně.

 

A tak přestože statistici a výzkumy tvrdí, že hypermarkety vítězí v Česku, Maďarsku a Rumunsku, zatímco supermarkety převládají v Chorvatsku a na Slovensku, vždycky mě tyhle „výsledky“ vyděsí. Byl bych raději, kdybych si mohl přečíst, že malé samoobslužné prodejny, které jsou tak, alespoň podle GfK a INCOMY, oblíbené v Polsku, na Slovensku a v Maďarsku, válcovaly ošklivé, plechové domy s levnými šunty. Stále totiž nemůžu uvěřit tomu, že jogurt s jahodami za tři koruny, který má místo jogurtu škrob a místo jahod obarvenou řepu, vyvolává u domácích zákazníků takový apetit po nakupování, že zvlněné plechy a ošklivé, málem chtělo by se říci „teskobaráky“ vyrostou na těch nejneuvěřitelnějších místech. Napadne někoho při povolování stavebních povolení, jako třeba v popsaném příkladu, co bude za dvacet let až nákupní horečky, snad (!?) přejdou?

 

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář


Přečtěte si také:

26.05.2023V Hradci Králové budou spolu s plasty třídit i plechovky od nápojů Hradec Králové (hradeckralove.org)
05.01.2023Jeden ošklivý měsíc, a akcie Applu ztratily lesk Patria (Patria Finance)
13.09.2022Pojištění osob: Hodní, zlí a oškliví… OPOJISTENI.CZ (OPOJISTENI.CZ)



Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688