Pobočky bank jsou sice dostupné, ale načekáte se
Za šest týdnů se ankety zúčastnilo 3010 bankovních klientů. Klienti mohou u každé z devíti otázek oznámkovat kvalitu poskytovaných služeb od 1 výborné – do 5 nedostatečné.
Tabulka 1 ukazuje počet hlasujících po jednotlivých krajích. Tabulka 2 znázorňuje počet hlasujících klientů podle hodnocených bank.
Tabulka 1
Počet | |
Hlavní město Praha |
852 |
347 | |
331 | |
207 | |
207 | |
152 | |
148 | |
140 | |
129 | |
126 | |
122 | |
115 | |
79 | |
55 |
Tabulka 2
Banka |
Počet |
Česká spořitelna |
961 |
503 | |
ČSOB |
456 |
361 | |
eBanka |
263 |
Poštovní spořitelna |
210 |
Raiffeisenbank |
84 |
Živnostenská banka |
50 |
Waldviertler Sparkasse von 1842 |
26 |
HVB Bank Czech Republic |
26 |
Citibank |
22 |
Volksbank CZ |
22 |
Jiná banka |
14 |
BAWAG Bank CZ |
6 |
Oberbank AG pobočka ČR |
4 |
IC Banka |
1 |
PPF banka |
1 |
|
3010 |
Anketa má tři základní tématické části – prostředí poboček, služby a informace. V každé části ankety jsou tři otázky, které se týkají daného tématu. Průměrné známky se oproti prvním výsledkům mírně zlepšily (v závorce průměrné známky po prvních deseti dnech – 752 respondentů).
Téma „prostředí pobočky“ zatím má u všech bank v průměru známku 2,14 (2,19).
Téma „služby pobočky“ má průměrnou známku 2,24 (2,31).
Téma „informace“ pak 2,15 (2,21).
Pokud jde o jednotlivé otázky v rámci témat, tak nejlépe lidé reagovali na otázku týkající se dostupnosti banky, vzdálenosti od MHD, přístupnosti (1,68). Naopak nejhůře hodnotí bankovní klienti čekací dobu a čas strávený v bance (2,53). Detaily včetně srovnání s předchozími výsledky znázorňuje tabulka 3. Je vidět, že průměrná známka se už u jednotlivých otázek nemění.
Tabulka 3
|
počet hodnocených poboček |
3014 |
1682 |
752 |
Prostředí pobočky |
dostupnost |
1,68 |
1,68 |
1,73 |
|
otevírací doba |
2,48 |
2,46 |
2,5 |
|
celkový pocit |
2,27 |
2,28 |
2,34 |
Služby pobočky |
čekací doba |
2,53 |
2,54 |
2,58 |
|
komplexnost služeb |
2,2 |
2,2 |
2,25 |
|
přístup zaměstnanců |
1,99 |
1,99 |
2,09 |
Informace |
odborné znalosti |
2,14 |
2,13 |
2,24 |
|
přístup k dokumentům |
2,06 |
2,04 |
2,07 |
|
další informace |
2,26 |
2,25 |
2,32 |
|
|
2,179 |
2,174 |
2,236 |
V tabulce 4 naleznete průměrnou známku jednotlivých hodnocených bank. V tabulce jsou uvedeny jen banky, které hodnotilo více než 50 návštěvníků webu. Nově se tedy do tabulky dostaly Raiffeisenbank a Živnostenská banka. Nejpříznivěji je hodnocena Živnostenská banka (1,49) a eBanka (1,58). Pod průměrem 2,0 se ještě vešla Raiffeisenbank (1,86). Naopak nejhůře je hodnocena stále Česká spořitelna (2,37), byť si opět mírně polepšila. Průměr z minulého výpočtu byl vypočten z 1682 dotazníků.
Tabulka 4
Banka |
Průměr |
Průměr z minula |
Česká spořitelna |
2,372 |
2,404 |
2,275 |
2,194 | |
ČSOB |
2,188 |
2,215 |
2,203 |
2,150 | |
eBanka |
1,583 |
1,574 |
Poštovní spořitelna |
2,189 |
2,163 |
Raiffeisenbank |
1,859 |
2,077 |
Živnostenská banka |
1,488 |
1,544 |
Tabulka číslo 5 uvádí průměrné známky bank podle jednotlivých krajů. Známky se v jednotlivých krajích vyrovnaly. Zatímco při minulém měření byl rozdíl mezi nejlépe hodnoceným krajem (Královehradecký - 1,94) a nejhůře hodnoceným (Plzeňský - 2,39) 0,45 bodu, tak nyní to je 0,28 bodu (Královehradecký 2,04 a Středočeský 2,32). Výrazně si pohoršil právě Královehradecký kraj a Olomoucký kraj. Naopak znatelně se zlepšily kraje Plzeňský a Liberecký.
Tabulka 5
Průměr |
Průměr | |
Hlavní město Praha |
2,18 |
2,16 |
2,23 |
2,22 | |
2,13 |
2,09 | |
2,32 |
2,35 | |
2,08 |
2,12 | |
2,04 |
1,94 | |
2,26 |
2,12 | |
2,17 |
2,22 | |
2,21 |
2,39 | |
2,17 |
2,19 | |
2,10 |
2,23 | |
2,23 |
2,28 | |
2,20 |
2,20 | |
2,15 |
2,22 |
Hlastujte v anketě OZNÁMKUJTE SI SVOU BANKU
Poslední zprávy z rubriky Údaje o firmách:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři