Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  30.04.2007 12:15:01

Padák za reklamu na Husovi

Reklama: Dan Selichar, majitel agentury Qeep, zajišťující reklamu na Janu Husovi, odmítá, že pravým důvodem odvolání Karla Srpa, ředitele Galerie hlavního města Prahy, byla reklama na Husovi. Konkrétně smlouva.

„Tato takzvaně nevýhodná smlouva garantuje 100% rekonstrukci 7 významných pražských plastik, jenž všechny byly a stále ještě jsou v havarijním stavu a to v předběžné odhadované cenně pravděpodobně přesahující 30 minionů korun.

V případě závažnějších porušení plastik může tato cena podstatně vzrůst. Tak jak se tomu pravděpodobně stane i u památníku Jana Hus. Přesné částky se dozvíme vždy až po restaurátorském vstupu do jednotlivých plastik, ale je pravděpodobné, že o úpravu základů se původní rozpočet opět navýší,“ uvádí Selichar. Podle Milana Richtera, městského radního je ale smlouva naprosto nevýhodná v mnoha bodech. „Zásadním problémem bylo, že Karel Srp neudělal výběrové řízení na restaurátora památek a podepsal smlouvu s reklamní agenturou na 10 let. Přitom sám může podepsat pouze na 1 rok. Paradoxem je, že odborného restaurátora vybírá uváděná agentura. Mohou vzniknou spekulace o spolčení a navýšení ceny zakázky a tedy prodloužení reklamy na památce,“ argumentuje Richter.

„Co se týče našeho zisku, tak víme nebo se alespoň domníváme, že tento projekt je nejdražším projektem na 7 lokacích, který kdy byl v českém outdoorovém trhu uskutečněn, ale i přesto naše provize pravděpodobně nepřekročí 12 procent. Je nutné vzít v potaz, že umístnění reklamy na Jana Husa je v celém projektu vlajkovou lodí a tudíž income, který získáme z této plastiky by měl přispět i na méně atraktivní plastiku jakou je například plastika Františka Palackého kde již odhad restaurátorských nákladů přesahuje výtěžek z reklamy umístněné na této plastice,“ dodává Selichar.

„Smlouvu chceme právně napadnout a vypovědět. Následně uděláme řádné výběrové řízení na restaurátora a garanta oprav, a pak vybereme reklamní agenturu,“ tvrdí Richter.


Názor odvolaného

„Smlouva na restaurátorské práce, kde se nedá přesně určit doba ukončení může být podepsána mnou. Musím říci, že smlouva byla podepsána po odsouhlasení nadřízeným orgánem,“argumentuje Karel Srp. „Ve světě je podobný způsob využití financování z reklamy za účelem obnovy památek zcela běžný a my jsme se mu chtěli přiblížit,“ dodává Srp.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:

25.04.2024  Ministr financí v Press klubu Frekvence 1 MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
18.04.2024  Zbyněk Stanjura v diskusním pořadu na CNN Prima News MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
26.03.2024  Novinářské kachny mezi lety 2015 - 2020 (Na pravou míru) ec.europa.eu (Evropská komise)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688