Padák za reklamu na Husovi
„Tato takzvaně nevýhodná smlouva garantuje 100% rekonstrukci 7 významných pražských plastik, jenž všechny byly a stále ještě jsou v havarijním stavu a to v předběžné odhadované cenně pravděpodobně přesahující 30 minionů korun.
V případě závažnějších porušení plastik může tato cena podstatně vzrůst. Tak jak se tomu pravděpodobně stane i u památníku Jana Hus. Přesné částky se dozvíme vždy až po restaurátorském vstupu do jednotlivých plastik, ale je pravděpodobné, že o úpravu základů se původní rozpočet opět navýší,“ uvádí Selichar. Podle Milana Richtera, městského radního je ale smlouva naprosto nevýhodná v mnoha bodech. „Zásadním problémem bylo, že Karel Srp neudělal výběrové řízení na restaurátora památek a podepsal smlouvu s reklamní agenturou na 10 let. Přitom sám může podepsat pouze na 1 rok. Paradoxem je, že odborného restaurátora vybírá uváděná agentura. Mohou vzniknou spekulace o spolčení a navýšení ceny zakázky a tedy prodloužení reklamy na památce,“ argumentuje Richter.
„Co se týče našeho zisku, tak víme nebo se alespoň domníváme, že tento projekt je nejdražším projektem na 7 lokacích, který kdy byl v českém outdoorovém trhu uskutečněn, ale i přesto naše provize pravděpodobně nepřekročí 12 procent. Je nutné vzít v potaz, že umístnění reklamy na Jana Husa je v celém projektu vlajkovou lodí a tudíž income, který získáme z této plastiky by měl přispět i na méně atraktivní plastiku jakou je například plastika Františka Palackého kde již odhad restaurátorských nákladů přesahuje výtěžek z reklamy umístněné na této plastice,“ dodává Selichar.
„Smlouvu chceme právně napadnout a vypovědět. Následně uděláme řádné výběrové řízení na restaurátora a garanta oprav, a pak vybereme reklamní agenturu,“ tvrdí Richter.
Názor odvolaného
„Smlouva na restaurátorské práce, kde se nedá přesně určit doba ukončení může být podepsána mnou. Musím říci, že smlouva byla podepsána po odsouhlasení nadřízeným orgánem,“argumentuje Karel Srp. „Ve světě je podobný způsob využití financování z reklamy za účelem obnovy památek zcela běžný a my jsme se mu chtěli přiblížit,“ dodává Srp.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři