Měsíc absolventů on-line v dubnu bude již posedmé, název: Absolventi na koni
Počet míst pro absolventy roste! Průzkum britské asociace zaměstnavatelů absolventů AGR (Associates of Graduates Recruiters) odhaduje letošní nárůst o 15 procent; v celé Evropě pak až o 18% - přičemž tento trend trvá již několik let. I v České republice. Podle manažerky Recruimentu Komerční banky Soni Planerové se počet míst pro absolventy zvýšil v této společnosti od roku 2002 téměř o 50 procent. Skupina Siemens v České republice zaměstnává podle Jana Kopeckého z oddělení HR Communications zhruba čtyřikrát více absolventů vysokých škol než před pěti lety.
Virtuální veletrh pracovních příležitostí Měsíc absolventů on-line, který v dubnu na www. jobs.cz proběhne už posedmé, zájem o mladé vysokoškoláky ze strany firem potvrzuje. Během této akce se téměř čtyřicítka zaměstnavatelů bude snažit v on-line diskuzích zaujmout studenty a čerstvé absolventy pro to, aby po škole nastoupili právě k nim.
Projektu MAO se účastní kolísavě mezi deseti a dvaceti tisíci studentů - je největší svého druhu na českém Internetu. Startoval již v roce 2001. Kdo tehdy věděl, že absolventi vysokých, ale i středních škol se během několika let z popelek pracovního trhu stanou tak zaměstnavateli obletovanou skupinou? Mezitím se ale pracovní trh kvalifikovaných profesí přílivem investorů vyčerpal. Firmy tedy často upouštějí od podmínky praxe a oslovují mladé lidi již na školách. Zejména ty nadnárodní, které si mohou dovolit investovat do „trainee“ programů.
Firmy stojí samozřejmě pouze o ty, kteří vyhovují jejich dost náročným požadavkům. Nestačí jim jen odbornost – trvají na znalosti angličtiny a takzvaných měkkých dovednostech. Nemá je zdaleka každý absolvent. Nicméně, profil mladých vysokoškoláků se za posledních pár let proměnil k lepšímu – to personální manažeři potvrzují. „Podíl na tom mají zejména zahraniční stáže, na které vyjíždí mnoho studentů a získává lepší jazykovou výbavou a samostatný přístup k práci,“ dodává Soňa Planerová.
Podle Evy Havlíčkové z jobs.cz, která má MAO na starosti, se firmy do projektu hlásí rády, protože věří, že tady potkají ty podnikavější ze studentů – ty, kteří se umí zorientovat a jsou aktivní. Dobré zacílení MAO na „úzkoprofilové“ skupiny je dáno i tím, že jeho dlouhodobým partnerem je IAESTE, studentská organizace působící na technických vysokých školách. O techniky je totiž na trhu práce velký zájem.
Letos se MAO účastní od 2.dubna do 3.května třicet šest společností. Jejich seznam i prezentace, ale také seznam cen, které studenti mohou vyhrát při slosování účastníků, a přesný rozvrh on-line diskuzí je od konce března na www.jobs.cz/absolvent. Poprvé se také jako zaměstnavatel představí i samotný organizátor akce a provozovatel www.jobs.cz společnost LMC.
Tradiční součástí MAO je i soutěž pro studenty o ceny – první cena je notebook – a anonymní dotazníkový průzkum mezi zúčastněnými studenty, který zjišťuje jejich zaměření studia, dosavadní praxi, znalosti jazyků, ale i platové požadavky. Vyhodnocené výsledky průzkumu jsou k dispozici zúčastněným firmám.
Měsíc absolventů on line 2007
2.4. - 3.5. každý den kromě pátku v 14.00 – 15.30 a 16.00 – 17.30 hodin
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři