TV Nova chce být letos hodnou dcerou CETV
Televize Nova chce dát svým majitelům rázně zapomenout na staré zlé časy. Přestože ještě nedávno otřásaly mediálním trhem zprávy o tom, že výkon TV Nova a potažmo celé CETV neodpovídá možnostem firmy, dnes je situace úplně jiná.
Jako důkaz, nechť poslouží statistiky – zatímco v lednu 2006 stál CETV na burze něco málo přes 1400 korun za akcii, o rok později se cena akcie vyhoupla na bezmála 1 800 korun za kus. Investory bude zřejmě zajímat i inzertní výkon. Co se týká skutečných čistých inzertních příjmů činil reálný příjem TV Nova v roce 2006 odhadem něco kolem sedmi miliard korun. Prima loni vydělala podle monitoringu inzerce v hrubých cenách přes osm miliard korun a Česká televize více než čtyři miliardy korun. TV Nova však utržila od svého hlavního konkurenta, totiž TV Prima direkt v počtu vysílaných reklam. Těch se totiž na Primě vysílalo vloni z domácích televizí nejvíce. Diváci TV Prima mohli v roce 2006 vidět 171 tisíc reklam, zatímco na Nově se loni objevilo 104 tisíc reklam. ČT1 pak odvysílala 42 tisíc reklam a ČT2 13 tisíc reklam. Proč je tento údaj důležitý? Investorovi dává přehled o tom, jak efektivně jsou jeho peníze zúročeny.
Špatným zprávám se ale rozhodli dát v letošním roce v CETV vale. Manažeři Novy tak od nového roku zřejmě chytli druhý dech a začali připravovat řadu projektů pro své inzerenty. Tolik alespoň v prohlášeních a upoutávkách televize. Nejen pro inzertní investory to může být dobrá zpráva – vždyť po loňské tvrdé redukci programových nápadů, což se odrazilo, pro Novu propadem inzertních výkonů a poklesem sledovanosti, mohou nově zařazované formáty, budou-li komerčně úspěšné, zvýšit hodnotu společnosti a přitáhnout zájem reklamních investorů zpět na planetu Novu. Oficiální proklamace však už od počátku mají své slabiny. Tou největší z nich je snad to, že hlavní tahák pro diváky, ekonomické partnery a inzerenty Novy má být formát, který tu už vyzkoušela Česká televize. A to velmi úspěšně.
Jde totiž o taneční show, v podání Novy však půjde o kombinaci dvou formátů dohromady, totiž soutěžení v přímém přenosu a reality show. TV Nova, podobně však jako i její konkurentka TV Prima nechtějí vidět jedno – přesycenost formátu reality show u českého diváctva zřejmě dosáhla maxima. Investice do obdobných formátů se může, ale spíše nemusí vyplatit. A přestože programoví ředitelé obou stanic jistě své práci rozumí, nemusí se jejich počínání vyplatit. A z oznámených záměrů TV Nova není příliš jasné, jaké pojistky chce stanice proti případnému neúspěchu nasadit. Tak snad to všichni v blikajících bedýnkách brzo uvidíme.
Poslední zprávy z rubriky Výběr zpráv:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři