Jednoho středečního rána jsem měla tu jedinečnou příležitost zúčastnit se exkurze do reklamní agentury Ogilvy&Mather. Vše zdarma a k tomu ještě občerstvení! No, nekup to.
Měla jsem pocit, že nával na tuto akci, organizovanou
školou, bude tak velký, že se bude muset ze zájemců vybírat formou konkurzu. Vpadla jsem proto do knihovny, zuřivě hledajíc co nejvíc informací o této pražské pobočce jedné z největších reklamek na světě. Jako studentce prvního ročníku marketingových komunikací mi připadalo neskutečné, že už teď se přede mnou otvírají brány mého budoucího oboru, ač jen malou špehýrkou.
O to větší bylo mé rozčarování, když se nás v autobuse směrem ku Praze …tísnilo ani ne 15 poznání chtivých studentíků. To víte, zápočtový týden.
Po čtyřech hodinách
cesty, spánku, snění a těšení se jsme usedli do červených křesel (
logo O&M je totiž červené), nalili si čer(ve)nou
kávu a pozorně poslouchali. Poslouchali jsme představení
firmy z úst jejího zaměstnance - Petera Baloga, velmi příjemného, flexibilního mladého muže, který by byl schopen zčervenat (
logo O&M je červené) třeba i vlastní krví, kdyby si to O&M nebo její důležitý klient hodně přál.
Upřímně jsem si hlavně zpočátku připadala mezi mými staršími kolegy ze třetího ročníku trochu méněcenná, přece jenom, oni už jsou zběhlí a mnohem zkušenější. Očekávala jsem z jejich
strany hodně odborné a dost nepříjemné dotazy, rozpačitost i z jejich
strany však byla zřejmá. Po půlhodince sledování reklamních spotů na
videu nám dotazy ještě stále kladl pan Balog. Sám se pěkně nacvičeně rozhovořil
nad "filozofií"
firmy, její historií, úspěchy a působením v
ČR. Dokladem úspěchů byly v hale vystavené sošky ceny EFFIE - celkem 5 exemplářů (kampaně na Kozla,
Ford, Dove,
Forte a snad i Contactel).
Výcuc z oboru, pro ty, co tam s námi nebyli:
1) O&M působí v
České republice od
roku 1991, v
USA již od 1948.
2) Mezi jejich TV spoty patří třeba: Velkopopovický kozel, American Express, čokoláda
Forte, Tescoma, Pond´s, Contactel.
3) Snaží se mít vždy pouze jednoho klienta v dané oblasti, hovoří se o "konzistentní reklamě" (Disneyland, Duracell,
Ford,
IBM, Kodak,
Mattel, Pepsi,
Shell,
Unilever a další…).
4) Zamotaná motta:
"Chceme být nejvíc vážení těmi, kteří si váží značek."
"Značka je to, co Vám zůstane, když Vám shoří továrna."