(Kurzy.cz)
Factum Inv. - pětina lidí má přístup k digitální TV
Jedna pětina obyvatel České republiky má v současné době možnost přijímat digitální televizní vysílání.
Z doplňkových služeb spojených s digitálním televizním vysíláním je pro budoucí uživatele nejatraktivnější možnost posílání e-mailů, případně přístup k internetu prostřednictvím digitální televize.
Vyplynulo to z aktuální vlny pravidelného výzkumu Zpráva o českém internetu (ZOČI), který agentura Factum Invenio realizuje několikrát ročně již od roku 2000. Výzkum proběhl v květnu 2006 a zúčastnil se ho reprezentativní vzorek 1001 obyvatel České republiky ve věku nad 15 let.
Příjem digitálního vysílání
Více než jedna pětina populace ČR ve věku nad 15 let (22%) má podle svých slov v současné době možnost přijímat digitální televizní vysílání. Nejvíce z nich má umožněno přijímání digitálního vysílání prostřednictvím kabelové televize (11 %), dalších 6 % pomocí satelitu a 5 % si již pořídilo přídavné zařízení k televizoru pro příjem digitálního vysílání (set-top-box).
Téměř tři čtvrtiny lidí (72 %) zatím nemají přístup k digitálnímu televiznímu vysílání, což samozřejmě souvisí se skutečností, že většina televizních programů v současné době vysílá analogově. „Do budoucna můžeme předpokládat, že podíl lidí bez možnosti přijímat digitální vysílání se bude rychle snižovat v souvislosti se zvyšováním informovanosti o připravovaném přechodu z analogového na digitální vysílání“, uvedl Michal Peca ze společnosti Factum Invenio.
Interaktivní služby
Polovina lidí předpokládá do budoucna svůj zájem o posílání e-mailů, případně SMS prostřednictvím digitálního televizního vysílání. Více jak dvě pětiny (44 %) by služby digitálního vysílání chtěly využít pro přístup k internetu. Službu Video on Demand, tedy online objednání libovolného filmu na videu, by uvítalo 38 %, elektronický programový průvodce 36 % a možnost online hlasování 34 % obyvatel ČR ve věku nad 15 let. Menší zájem je deklarován v případě objednání zboží nebo služeb prostřednictvím televize (Home Shopping – 28 %) a online sázení (27 %). O všechny doplňkové interaktivní služby mají zájem spíše muži než ženy, lidé mladší a s vyšším vzděláním.
Výsledky výzkumu Zpráva o českém internetu (ZOČI) shrnuje volně prodejná zpráva zaměřená zejména na tato témata:
- využívání počítačů
- penetrace internetu, účely využívání
- typ připojení k internetu, poskytovatelé
- internetové bankovnictví
- online nakupování
- penetrace mobilních telefonů, poskytovatelé, využívané služby
- digitální televizní vysílání
- aj
Michal Peca |
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři