Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Akcie ve světě  |  08.06.2006 13:34:28

Factum Inv. - pětina lidí má přístup k digitální TV

www.factum.cz

Jedna pětina obyvatel České republiky má v současné době možnost přijímat digitální televizní vysílání.

Z doplňkových služeb spojených s digitálním televizním vysíláním je pro budoucí uživatele nejatraktivnější možnost posílání e-mailů, případně přístup k internetu prostřednictvím digitální televize.

Vyplynulo to z aktuální vlny pravidelného výzkumu Zpráva o českém internetu (ZOČI), který agentura Factum Invenio realizuje několikrát ročně již od roku 2000. Výzkum proběhl v květnu 2006 a zúčastnil se ho reprezentativní vzorek 1001 obyvatel České republiky ve věku nad 15 let.

Příjem digitálního vysílání
Více než jedna pětina populace ČR ve věku nad 15 let (22%) má podle svých slov v současné době možnost přijímat digitální televizní vysílání. Nejvíce z nich má umožněno přijímání digitálního vysílání prostřednictvím kabelové televize (11 %), dalších 6 % pomocí satelitu a 5 % si již pořídilo přídavné zařízení k televizoru pro příjem digitálního vysílání (set-top-box).

Téměř tři čtvrtiny lidí (72 %) zatím nemají přístup k digitálnímu televiznímu vysílání, což samozřejmě souvisí se skutečností, že většina televizních programů v současné době vysílá analogově. „Do budoucna můžeme předpokládat, že podíl lidí bez možnosti přijímat digitální vysílání se bude rychle snižovat v souvislosti se zvyšováním informovanosti o připravovaném přechodu z analogového na digitální vysílání“, uvedl Michal Peca ze společnosti Factum Invenio.

Interaktivní služby
Polovina lidí předpokládá do budoucna svůj zájem o posílání e-mailů, případně SMS prostřednictvím digitálního televizního vysílání. Více jak dvě pětiny (44 %) by služby digitálního vysílání chtěly využít pro přístup k internetu. Službu Video on Demand, tedy online objednání libovolného filmu na videu, by uvítalo 38 %, elektronický programový průvodce 36 % a možnost online hlasování 34 % obyvatel ČR ve věku nad 15 let. Menší zájem je deklarován v případě objednání zboží nebo služeb prostřednictvím televize (Home Shopping – 28 %) a online sázení (27 %). O všechny doplňkové interaktivní služby mají zájem spíše muži než ženy, lidé mladší a s vyšším vzděláním.

Výsledky výzkumu Zpráva o českém internetu (ZOČI) shrnuje volně prodejná zpráva zaměřená zejména na tato témata:
- využívání počítačů
- penetrace internetu, účely využívání
- typ připojení k internetu, poskytovatelé
- internetové bankovnictví
- online nakupování
- penetrace mobilních telefonů, poskytovatelé, využívané služby
- digitální televizní vysílání
- aj

Michal Peca
Key Account Manager

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688